Seitsemän sanaa Sibeliuksesta – Metson musiikkiosaston haastattelusarja alkaa 1.9.

Metson ja Tampere Filharmonian syksyssä on Sibeliusta

Syksyn 2015 haastattelusarja Seitsemän sanaa Sibeliuksesta alkaa 1.9. Tampereen pääkirjasto Metson musiikkiosastolla. Jean Sibeliuksen 150-vuotisjuhlan johdosta toteutettava sarja tehdään yhteistyössä Tampere Filharmonian kanssa.

Metson tapahtumapäivät sijoittuvat niille viikoille, joina Tampere Filharmonia soittaa Sibeliuksen sinfonioita. Haastattelusarjassa kuullaan Tampere Filharmonian muusikoiden ja muiden tamperelaisten musiikkivaikuttajien mielikuvia sekä ajatuksia Jean Sibeliuksesta ja hänen musiikistaan.

Sarjan ensimmäinen haastateltava on Tampere Filharmonian tuubansoittaja Harri Miettunen. Hän saapuu Metsoon tiistaina 1. syyskuuta klo 17.

Sarja jatkuu läpi syksyn:
Ti 29.9. klo 17 Annaleena Jämsä, huilisti
Ti 6.10. klo 17 Helena Hiilivirta, intendentti ja Santtu-Matias Rouvali, ylikapellimestari
Ti 24.11. klo 17 Harri Hautala, toimittaja
Ti 1.12. klo 17 Jouni Kaipainen, säveltäjä

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Lisätietoja Tampereen kaupunginkirjaston verkkosivulta ja Metson musiikkiosastolta, puh. 040 806 4918. Voit seurata tiedotusta myös musiikkiosaston Facebook-sivulta. Suoraan FB-eventtiin pääset täältä.

Seitsemän sanaa Sibeliuksesta on syksyn 2015 haastattelusarja Metson musiikkiosastolla.

Tampere Filharmonia – Tampere Philharmonic Orchestra ja Tampereen kaupunginkirjasto keräävät Sibelius 150 -vuoden kunniaksi sanoja Sibeliuksesta. Voit katsella sanalistaa ja lisätä oman mielikuvasi osoitteessa www.sanasibeliuksesta.fi. Somessa sanoja voi jakaa ja selata hashtagillä #sanasibeliuksesta.

Tuomas Pelttari, toim.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,