Sinfonia 3 valokeilassa – Kuukauden Sibelius 10

Klassinen, outo, omaperäinen 3. sinfonia, C-duuri

Rose Sirviö esittelee HelMet-sivulla Jean Sibeliuksen (1865–1957) sävellystyötä. Kirjoitus Sinfonia 3 valokeilassa on kymmenes osa HelMet-sarjassa Kuukauden Sibelius.

sibelius_juhlavuosi_logolla

Matka Jean ”Janne” Sibeliuksen kanssa jatkuu HelMet.fi:ssä. Kirjastosta löydät Sibeliuksesta paljon, laajasti ja syvästi: cd-levyjä, dvd-levyjä, kirjoja, nuotteja, partituureja ja lehtiä sekä asiantuntevaa tiedonhakua ja neuvontaa kansallissäveltäjästämme ja hänen mahtavasta tuotannostaan. Näitä aineistoja on kirjastossa myös e-aineistoina Naxos Music Libraryssa, IndieFlix-elokuvapalvelussa,e-kirjoina ja e-lehtinä.

Lisää Sibeliuksesta kirjoitussarjan aiemmista osista:
Kuukauden Sibelius, osa 1: Luonnon ja musiikin hurmaa
Kuukauden Sibelius, osa 2: Omaäänistä, yleisinhimillistä ja nerokasta musiikkia
Kuukauden Sibelius, osa 3: Tuntematon Sibelius
Kuukauden Sibelius, osa 4: Sibeliuksen laulumusiikki 1
Kuukauden Sibelius, osa 5: Sibeliuksen tulkit
Kuukauden Sibelius, osa 6: 7 x valloittava Sibeliuksen yksinlaulu
Kuukauden Sibelius, osa 7: Tuntematon Sibelius kuunneltavana ja lainattavana
Kuukauden Sibelius, osa 8: Sibeliuksen timanttiset sinfoniat 1–7 ja niiden ainutlaatuisen nerokas sarja
Kuukauden Sibelius, osa 9: Sinfoniat 1 ja 2 valokeilassa
Kuukauden Sibelius, osa 9b (Encore): Tuoreita näkö- ja kuulovinkkeleitä Sibeliuksen sinfonioihin

Merkitty: , , , , , , , , , , , ,