Tomutonttu esiintyy Metson musiikkiosastolla 30.3.

Tampere Biennalen ennakkotapahtumassa Tomutontun kokeellista musiikkia

Tomutonttu eli Jan Anderzén esiintyy Tampereen pääkirjasto Metson musiikkiosastolla keskiviikkona 30. maaliskuuta. Metso LIVE-tilaisuus alkaa klo 16.30.

Metson musiikkiosasto
Pirkankatu 2

Tapahtuma Facebookissa
Metson musiikkiosasto Facebook ja Twitter

Tomutonttu & related SoundCloud
Tampere Biennale kotisivu ja Facebook

Metso LIVE – Tomutonttu on Tampere Biennalen ennakkotapahtuma. Muun muassa toisten levyttämästä musiikista sekä eläinten ja ihmisten hidastetuista ja nopeutetuista äänistä musiikkinsa muovaava Anderzén on paikalla esiintymässä ja kirjastonhoitaja Juhani Koiviston haastateltavana. Lisäksi musiikkiosastolle on koottu esiteltäväksi ja lainattavaksi Anderzénin kirja-, levy- ja elokuvasuosituksia.

Tampere Biennale järjestetään 13.17.4.2016.

Tutustu Anderzénin näyttelyyn

Metson musiikkiosastolla on myös kuvataiteilija Jan Anderzénin levynkansinäyttely. Esillepanoon voi tutustua 15.3.17.4.2016.

Tamperelaisen muusikon, säveltäjän ja kuvataiteilijan Jan Anderzénin näyttely on avattu pääkirjasto Metson musiikkiosastolla. Vitriineissä on esillä Anderzénin musiikkiaiheista taidetta, kuten useita Tomutontun ja Anderzénin niin ikään luotsaaman Kemialliset Ystävät -yhteen vinyylilevyjen kansia sekä jälkimmäisen kokoonpanon 20-vuotisjuhlalippu.

Näyttely on taiteilijan itsensä kokoama.

– Sekä kuvien että musiikin työstäjänä levynkannet ovat minulle loputtoman kiehtova taidemuoto. Levynkansitaide on samaan aikaan suhteellisen uusi ja kehittyvä, mutta myös jo muinainen ja uhanalainen taiteen ala. Metsossa esillä oleva kattaus on ensimmäinen itse kokoamani näyttely reilun kahdenkymmenen vuoden aikana tekemistäni kansitaiteista. Se esittelee noin kolmeenkymmeneen vinyylijulkaisuun laatimani visuaalisen kutsuhuudon.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , ,