Tampereen kaupunginkirjaston vilkas musiikkikevät 2019

Livemusiikki valtaa Tampereen kirjastot keväällä

Tampereen kirjastojen musiikkiosastot tarjoavat laadukkaita tapahtumia kevään täydeltä. Luvassa on haastatteluja, työpajoja ja huippukeikkoja. Vieraaksi saapuu artisteja ja asiantuntijoita niin popin kuin taidemusiikin kentältä. Suosittu Metso LIVE -sarja levittäytyy myös Lielahteen ja Hervantaan. Kaikkiin tapahtumiin on vapaa pääsy.

Tampereen kaupunginkirjasto
Pirkankatu 2
? 040 8064 918

PIKI Musiikki
Tampereen kaupunginkirjasto | Facebook | Metson musiikki ja lehdet

Sampolan kirjasto | Facebook
Sammonkatu 2
? 040 8007 815

Hervannan kirjasto | Facebook
Insinöörinkatu 38
? 03 58356 57243

Lielahden kirjasto | Facebook
Antti Possin kuja 1
? 040 8007 842

Tampereen kaupunginkirjaston vilkas musiikkikevät 2019.

Kevään 2019 Metso LIVE -keikoilla jyräävät naiset. Sarjan avaa hurmaava laulaja-lauluntekijä Viitasen Piia maanantaina 4. helmikuuta. Tasan kuukautta myöhemmin estradin valloittaa raikas uusi duo Sitku. Kevään Metso LIVE -tarjonnan täydentää 15. huhtikuuta Lau Nau, yksi kotimaisen musiikkikentän omintakeisimmista artisteista. Livetarjontaa laajentavat rap-artisti Asa lauantaina 2. helmikuuta Hervannassa sekä grime-duo Töölön Ketterä 5. huhtikuuta Lielahdessa.

Maanantaina 14. tammikuuta pääkirjasto Metsossa vierailee Ylen musiikkitoimittaja Risto Nordell, jonka kanssa keskustellaan tuoreesta Riston Valinta -kirjasta. Sampolan kirjastossa taas kuullaan Tampere-talossa nähtävän Puccinin La Bohème -oopperan ohjaajaa Kari Heiskasta keskiviikkona 23. tammikuuta. Vuoden alussa starttaa myös koko kevään kestävä Cafe Metson DJ-lounas, jossa levynpyörittäjinä vierailevat muun muassa laulaja Jaakko Laitinen ja apulaispormestari Johanna Loukaskorpi.

Helmikuu hellii kitaran ystäviä

Perjantaina 15. helmikuuta pääkirjasto Metsoon saapuu vieraaksi kitaristi Marzi Nyman, joka tunnetaan myös monipuolisena säveltäjänä ja orkesterinjohtajana. Tiistaina 19. helmikuuta Stratovariuksesta tuttu Matias Kupiainen tulee vetämään Rockwayn kitaratyöpajan. Maaliskuun lopussa juhlistetaan 30-vuotista Modus musiikki -kustantamoa. Esiintymässä on tuolloin harmonikkataiteilija Saila Korhonen.

Maaliskuussa vietetään myös Tampere Kuplii -sarjakuvafestivaalia, ja torstaina 21. maaliskuuta tarjolla on ainutkertainen Kuplii LIVE. Livepiirtämiseen yhdistyvällä keikalla musisoivat Hannibal & Hot Heros. Hieno musiikkikevät päättyy toukokuun lopulla Metsossa järjestettävään Tampereen Sävel -ennakkotapahtumaan.

Tampereen kirjastojen musiikki: kevät 2019

Pääkirjasto Metso, musiikki

ma 14.1. klo 18 Vieraana Ylen musiikkitoimittaja Risto Nordell
ma 4.2. klo 16.30 Metso LIVE – Viitasen Piia