Sininen sielua myöten – suomi-bluesin tarina! Uutuusteoksen tekijät Tampereen pääkirjasto Metson musiikkiosastolla ti 11.12.

Aviador Kustannuksen blues-kirjasta puhutaan Metsossa 11.12.

Sininen sielua myöten – suomi-bluesin tarina -kirjan kirjoittajat Pete Hoppula ja Matti Laipio vierailevat pääkirjasto Metson musiikissa tiistaina 11. joulukuuta 2018. Tekijät kertovat teoksen synnystä ja suomi-bluesin historiasta. Tilaisuus alkaa klo  18. Vapaa pääsy.

Tampereen kaupunginkirjasto
Pirkankatu 2
? 040 8064 918

PIKI Musiikki
Tampereen kaupunginkirjasto | Facebook | Metson musiikki ja lehdet

Aviador Kustannus Facebook
Tapahtuma Facebookissa

Sininen sielua myöten – suomi-bluesin tarina! Kirjan tekijät kertovat Aviador Kustannuksen uutuusteoksesta Metson musiikkiosastolla tiistaina 11. joulukuuta 2018.

Bluesin historia on osa jazzin ja myös rockin historiaa. Suomessa blues nousi yleisön tietoisuuteen vähitellen populaarimusiikin suurempien ilmiöiden varjossa. Matti Laipion ja Pete Hoppulan perusteellisen tutkimustyön tuloksena suomi-bluesin vaiheet, sen haparoivasta alusta nykyiseen kansainväliseen menestykseen, on nyt ensi kertaa koottu kirjan kansien väliin. Marraskuussa 2018 ilmestyvää teosta suomalaisen bluesin historiasta elävöittävät harvinaiset valokuvat joista monet ovat ennen julkaisemattomia.

Pete Hoppula on levykeräilijä, muusikko, tutkija ja toimittaja jonka kiinnostus bluesiin heräsi jo kouluiässä. Hoppula on 2000-luvulla toiminut vuonna 1968 perustetun Suomen ensimmäisen juurimusiikkiin keskittyneen aikakauslehden, Blues Newsin, vastaavana päätoimittajana sekä Finnish Blues Societyn puheenjohtajana.

Matti Laipio aloitti rytmimusiikkiharrastuksensa 1950-luvulla ja on perehtynyt bluesin ohella laajalti koko afroamerikkalaisen musiikin kenttään. Hän on kirjoittanut musiikista eri lehtiin vuosikymmenten ajan, tuottanut levyjä, luennoinut ja toiminut musiikkialan järjestöissä.

Tilaisuus järjestetään yhteistyössä Aviador Kustannuksen kanssa.

Musiikkikirjastot.fi.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , ,