Sakari Kukko Afro Chamber esiintyy Keravan kirjastossa la 6.10.

Lauantaikonsertti: Sakari Kukko Afro Chamber

Keravan kaupunginkirjaston lauantaisen konserttisarjan syyskausi jatkuu 6. lokakuuta 2018. Sakari Kukko Afro Chamber esiintyy Pentinkulma-salissa klo 13 alkaen.

Yleisölle tarjoutuu ainutlaatuinen mahdollisuus nauttia rennoista etnorytmeistä ja harvinaisten soitinten ilmiömäisestä hallinnasta. Vapaa pääsy, saliin mahtuu 150 ihmistä jonotusjärjestyksessä.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12
? 09 2949 2580

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa
Keravan kaupunginkirjasto Facebook

Sakari Kukko Afro Chamber Quartet.

Sakari Kukko Afro Chamber.

Sakari Kukon ura muusikkona alkoi jo 1960-luvulla. Hänen soittimiaan ovat mm. saksofoni, huilu ja piano. Erityisesti etnovaikutteisesta musiikistaan tunnettu Kukko on soittanut osana useita eri kokoonpanoja mm. Piirpauke ja Tapiola Big Band. Hän on esiintynyt yli 30 eri maassa ja julkaissut muun muassa seitsemän soololevyä.

Keravalla nähtävä Sakari Kukko Afro Chamber on yksi Kukon lukuisista kokoonpanoista. Afro Chamber Quartetiin kuuluvat legendaarista Malin hovimuusikkosukua edustavat Cheich Cissokho (kora) ja Abdoulay Ndiaye (basso ja kitara), sekä burkina-fasolainen multi-instrumentalisti Issa Dembele. Dembele tunnetaan afrikkalaisen vibrafonin eli balafonin suvereenina mestarina.

Konsertti on osa Keravan kaupunginkirjaston lauantaikonserttien sarjaa. Jonotuslippuja jaetaan klo 12 alkaen. Tilaisuuden järjestää Keravan kirjasto- ja kulttuuripalvelut.

Lauantaikonserttisarjan muut konsertit syksyllä 2018:

1.9.2018 klo 13 Volter ja Hilja ‒ Ovat sanasi niinkuin valoa minulle
15.9.2018 klo 13 Kanerva