Robert Storm luennoi Turun musiikkikirjastossa lokakuussa 2018

Robert Storm esittelee: Casta Diva – menneen ajan oopperatähdet

Turun musiikkikirjastossa kuullaan jälleen oopperaa kun Robert Storm luennoi Stagella lokakuussa 2018. Stormin aiheena on menneiden aikojen oopperadiivojen musiikkielämä. Luennot pidetään musiikkikirjaston Stagella kolmena lokakuun maanantaina klo 18 alkaen. Vapaa pääsy.

Turun pääkirjasto | Musiikkiosasto
Vanha kirjastotalo, toinen kerros
Linnankatu 2
20100 Turku
? 02 2620 658

Tapahtumista Facebookissa
Turun musiikkikirjasto Twitter & Instagram
Musasto blogiFacebook & Twitter

Robert Storm luennoi Turun musiikkikirjaston Stagella lokakuussa 2018. Stormin aiheena on mm. menneen ajan oopperadiivat.

Ma 1.10. Sopraanodiivat
Italialaiseen oopperaohjelmistoon erikoistuneista sopraanoista tunnetuimpiin kuuluivat kilpakumppanit Maria Callas ja Renata Tebaldi.

Ma 8.10. Sankaritenorit
Sankaritenorit ovat erikoistuneet Richard Wagnerin rooleihin, joissa vaaditaan suurta kestävyyttä. Sitä oli esimerkiksi Max Lorenzilla ja Lauritz Melchiorilla.

Ma 15.10. Slaavilaiset bassot
Jylhiä bassoääniä on kuultu niin ortodoksisessa kirkkomusiikissa kuin venäläisissä oopperoissakin. Venäläisen Fjodor Saljapinin ja bulgarialaisen Boris Christoffin ehkä tärkein rooli oli Boris Godunovin nimiosa.

Musiikkikirjastot.fi

Merkitty: , , , , , , , ,