Musiikkikirjastot.fi on uusi Musiikkibasaari

Musiikkikirjastojen kotifoorumi on uudistunut. Musiikkibasaarista tuli Musiikkikirjastot.fi, tuttavallisemmin Muki. Muutokseen innosti ennen kaikkea rohkaiseva palaute kevään musiikkikirjastopäivillä Tampereella. Kiitän kaikkia osallistuneita palautteesta ja ideoista.

Mukin uuden sivun markkinointi alkaa toden teolla kesälomakauden jälkeen. Syksyllä on luvassa lisää uutta, ja myös paljon toivottua mainosmateriaalia on tulossa. Juuri nyt musiikin kotifoorumia kannattaa mainostaa uudella logolla. Se on oiva linkki musiikkiin esimerkiksi blogeissa, kirjastosi kotisivuilla ja verkkokirjastossa sekä muilla musiikkifoorumeilla. Lisätietoja voit kysyä helpoiten sähköpostitse: pelttari@gmail.com.

Artikkelikuva.

Uusi osoite

Kotisivun osoite vaihtuu. Uusi verkko-osoite musiikkikirjastot.fi tulee käyttöön lähipäivinä. Muutoksen jälkeen myös vanha osoite musiikkikirjastot.fi vie uuteen osoitteeseen.

Uudistuksen myötä Kirjastot.fin ammattisivu on nimeltään MusiikkikirjastotPro. Tämän sivuston ammattilinkit säilyvät ennallaan myös Kifin loppukesästä toteutettavan emosivun uudistuksen jälkeen.

Tähän mennessä tapahtunutta

Kotisivulla on tehty kevään ja kesän 2014 aikana melko paljon uudistuksia, joita on tehty yhdessä asiakkaiden ja musiikkikirjastoammattilaisten kanssa. Otan edelleen mieluusti vastaan sivustoa koskevia parannusehdotuksia. Kiitos kaikista säädöistä myös ylläpidolle.

Mukin etusivun Facebook-kuvakkeesta pääsee suoraan ryhmään Musiikkikirjastolaiset. Linkin tarkoituksena on lisätä näkyvyyttä ja luoda uutta keskustelua. Musiikkikirjastolaisten avoimeen FB-ryhmään on helppo liittyä.

Musiikkiblogeja

Paljon kysyttyjä blogeja varten kotisivulla on uusi painike. Mukin tarkoituksena on keskittyä kotimaisiin blogeihin. Tällä hetkellä Musiikkiblogeista voi hakea juttuja blogiyhteisöstä Rosvot. Tarjonta laajenee myöhemmin.

Musiikin ytimessä

Basaarissa tapahtuu on nyt nimeltään Musiikin ytimessä. Täällä tuodaan esiin yleisesti merkittävää musiikkitietoa ja uutisointia. Mukana ovat myös foorumit, jotka eivät teknisistä syistä pääse näkyviin Musiikkikirjastoblogien virrassa.

Musiikki kuuluu kaikille

Musiikkikirjastolaisten blogi Musiikki kuuluu kaikille on tuotu Mukin etusivulle. Esillä on kaksi uusinta juttua. Tämä foorumi on erityisesti kirjastojen asiakkaille suunnattua ja heitä koskettavaa pohdintaa varten. Uusimmassa postauksessa Laura Airaksinen Kuopion pääkirjastosta kertoo Mitä musiikkosastolla tehdään?

Fono. fi

YLE:n äänilevystön tietokantaa Fono.fi on avattu Mukissa uusin alaotsikoin.

Soitinnimet

Soitinnimien hakutoiminto löytyy uudelta kotisivulta alasvetovalikosta Löydä musiikkia ja musiikkitietoa.

Kesäisin musiikkiterveisin

Tuomas Pelttari

Kirjastot.fi/musiikki

pelttari@gmail.com

Muki on täynnä musiikkia!