Musiikki Japanin kulttuurissa – Lasse Lehtonen luennoi Helsingin Töölön kirjastossa ti 7.5.

Tutkija Lasse Lehtonen vierailee Töölön kirjastossa 7.5.

Helsingin Töölön kirjastossa pohditaan japanilaisen musiikin historiaa tiistaina 7. toukokuuta 2019, kertoo Helmet. Tilaisuus alkaa Mika Waltari -salissa klo 17. Vapaa pääsy.

Japanilaisella musiikilla on yli tuhat vuotta kirjoitettua historiaa, ja se on aina liittynyt ja vaikuttanut olennaisesti japanilaiseen elämäntapaan. Mutta millaisia rooleja ja merkityksiä musiikilla on eri aikoina tarkalleen ollut, ja mitä musiikki voi kertoa meille Japanin kulttuurista? Lehtosen luento lähestyy kysymyksiä Japanin rikkaan kulttuurihistorian kautta.

Luennoitsija: FT Lasse Lehtonen, Japanin-tutkija, Helsingin yliopisto. Järjestäjä: Helsingin seudun kesäyliopisto.

Töölön kirjasto kotisivu
Helmet Musiikki Tapahtumat