Metso LIVE: Ursus Factory • Metso STUDIO pe 16.4.

Suomalainen rockbändi Ursus Factory esiintyy Tampereen pääkirjaston livestriimissä Metso STUDIOssa perjantaina 16. huhtikuuta. Virtuaalisen Metso LIVEn striimilähetys alkaa klo 21.

Tapahtuma Facebookissa
Ursus Factory | Facebook
Tampereen kaupunginkirjasto | YouTube
Metso STUDIOn ohjelma | kevät 2021

Ursus Factory ja Levyhyllyt

Ursus Factory: ”Pelastajahommat ei kiinnosta!”

Tilaisuuden alussa on perinteinen Metso LIVE -haastatteluosuus. Siinä keskustellaan mm. yhtyeen jäsenten laulaja-kitaristi Jussi Pelkosen ja rumpali-laulaja Aleksi Ripatin suosikkikirjoista. Rockduon haastattelun jälkeen on konsertti. Ursus Factorya haastattelee kirjastonhoitaja Juhani Koivisto.

Ursus Factory esiintyy Tampereen Metson etälähetyksessä 16.4.2021.

Finlandia-voittajia ja odotettuja musiikkivieraita

Kevään 2021 Metso STUDIO -ohjelmistossa on luvassa muun muassa kirjailijahaastatteluita, ajankohtaiskeskusteluita ja musiikkitapahtumia. Osa virtuaalitapahtumista toteutetaan suorina lähetyksinä, osa tallenteina. Kaikki sisällöt ovat vapaasti katsottavissa maksutta kirjaston YouTube-kanavalta.

Suorat lähetykset

Ke 21.4. klo 18 Vieraina Marko Tikka ja Seija-Leena Nevala – Tanssiminen kielletty!

Suomessa julistettiin tanssikielto joulukuussa 1939, ja tanssiin kohdistuvat rajoitukset kestivät aina vuoteen 1948 asti. Tanssimisen kontrolloiminen kulttuurissamme juontaa juurensa kuitenkin pidemmälle ja syvemmälle. Tanssikiellon pyörteistä keskustelemassa Tieto-Finlandian teoksestaan Kielletyt leikit. Tanssin kieltämisen historia Suomessa 1888-1948 vuonna 2020 voittaneet FT Marko Tikka & FT Seija-Leena Nevala. Haastattelijana Hanna Nousiainen.

To 29.4. klo 21 Metso LIVE – Jukka Nousiainen ja kumpp.

Jukka Nousiainen on suomalaisen vaihtoehtoisen rockin ykkösnimi, joka tunnetaan myös Räjäyttäjät-yhtyeestään. Jukka Nousiainen ja kumpp. on ainutlaatuisen soundin omaava bändi. Yhtyeeseen kuuluvat Jukka Nousiainen, Mikko Siltanen, Anna Pesonen, Kalevi Suopursu, Petri Alanko ja Sini Mäenpää. Haastattelijana Arja Rantanen.

To 20.5. klo 17 Kirjasto kuplii: Vieraina Jenna Oldén ja Tommi Musturi

Pirkanmaalaiset sarjakuvataiteilijat Jenna Oldén ja Tommi Musturi kertovat omista teoksistaan ja laajemminkin nykysarjakuvan tekemisestä ja julkaisutavoista. Keskustelua vetävät sarjakuvan läänintaiteilija Ville Pirinen ja kirjastonhoitaja Ismo Santala. Tilaisuus on osa Tampere Kuplii -festivaalin ohjelmistoa.

Musiikkikirjastot.fi
Merkitty: , , , , , , , ,