Luutisti Mikko Ikäheimo esiintyy Keravan kirjaston aamusoitossa la 20.2.

Aamusoiton livestriimissä raotetaan Pietari Brahen luuttukirjaa

Luutisti Mikko Ikäheimo esiintyy Keravan kaupunginkirjaston klassisessa aamusoitossa lauantaina 20. helmikuuta 2021. Striimikonsertti alkaa klo 10.30.

Pietari Brahen luuttukirja -nimistä konserttia voi seurata suorana lähetyksenä Keravan kirjaston ja kulttuurin YouTube-kanavalla. Tallenteen voi katsoa myös jälkikäteen. Lauantain klassiset aamusoitot tarjoavat kuulijoille mahdollisuuden rentoutumiseen ja rauhoittumiseen viikonlopun alkajaisiksi.

YouTube | Keravan kirjasto ja kulttuuripalvelut
Lauantain klassiset aamusoitot | Facebook

Keravan kaupunginkirjasto | Facebook
Café Barock | Facebook

Mikko Ikäheimo.

Mikko Ikäheimo soittaa live stream -konsertissa valikoiman musiikkia Pietari Brahen luuttukirjasta ja sen tiimoilta, sekä kertoo tarkemmin Brahesta ja hänen kirjastaan. Pietari Brahe nuorempi (1602–1680), Suomen kenraalikuvernööri, on maamme historiankirjoituksen lempilapsi. Hänen hallintokautensa katsotaan olleen poikkeuksellisen edistyksellistä aikaa. Tuolloin perustettiin muun muassa maamme ensimmäinen yliopisto Turun Akatemia, kymmenen uutta kaupunkia, postilaitos ja alueen hallintoa kehitettiin. Vähemmän tunnettua on, että Brahe soitti luuttua, ja että hän kirjoitti luuttumusiikkia sisältävän kokoelman.

Konsertin järjestävät yhteistyössä Keravan kirjastopalvelut, Keravan kulttuuripalvelut ja Café Barock ry. Konsertti on kaikille avoin ja maksuton. Tallenne tilaisuudesta on katsottavissa myös jälkikäteen Keravan kirjaston ja kulttuurin YouTube-kanavalta.

Kirkes-kirjastot.
Keravan kaupunki.