Kultakuume Järvenpäässä: Timo Jansson ja Heikki Poroila kertovat musiikkikirjastopalveluista

Musiikkikirjastoasiaa Yle Radio 1:ssä – Svengaa kuin Järvenpään kirjasto!

Yle Radio 1 ja Kultakuume poikkesi 9.4.2015 Järvenpään suuressa musiikkikirjastossa. Järvenpäässä yhtenä aiheista oli musiikkikirjastopalveluiden merkitys. Toimiva musiikkikirjasto on monelle kaupungille musiikkielämän elinehto. Miltä näyttää musiikkikirjastojen tulevaisuus Suomessa? Kultakuumeen erikoislähetys Svengaa kuin Järvenpään kirjasto! on kuunneltavissa täältä.

Ohjelman alkupuolella keskustellaan äänitteistä ja nuottiaineistoista pianonsoitonopettaja Katriina Korte-Vuorilehdon kanssa. Lisää musiikkikirjasto-asiaa on välissä 12’30 – 28’00, haastateltavina Järvenpään kirjaston musiikkiosaston vastaava kirjastonhoitaja Timo Jansson ja musiikkikirjastovaikuttaja Heikki Poroila.

* * *

”Järvenpään musiikillisesta annista vastaavat Keski-Uudenmaan musiikkiopiston pianonsoitonopettaja Katriina Korte-Vuorilehto ja oppilaansa Joona Uusitalo.

Kirjastonkäyttäjiä edustavat Esko Veijalainen ja Matilda Oksanen.

Lisäksi lähetyksessä haastatellaan muusikko Teijo Lindströmiä, joka esiintyy säestäjänään Marko Kostiainen.

Kulttuurin ajankohtaisohjelma. Juontajina Vesa Kytöoja ja Joonas Turunen.”

Tuomas Pelttari, toim.

Järvenpään kirjasto