Kalevalaista runolaulua ja runokaraokea Turun musiikkikirjastossa 2.3. – Musiikin Stagella Essi Saukko ja Mirka Turpeinen

Musiikin Stage, Turku: Essi Saukko ja Mirka Turpeinen

Turun pääkirjastossa on keskiviikkona 2. maaliskuuta tarjolla esittely kalevalamittaisesta runonlauluperinteestä. Vetäjinä toimivat Essi Saukko ja Mirka Turpeinen, ja yleisöllä on mahdollisuus tulla mukaan.

Kalevalainen tilaisuus alkaa Musiikin Stagella klo 18. Vapaa pääsy.

Turun pääkirjasto
Musiikkiosasto, Stage
Vanha kirjastotalo, toinen kerros
Linnankatu 2
20100 Turku
Puh. 02 2620 658

Tapahtumasta Facebookissa
Turun musiikkikirjasto Twitter ja Instagram

Musasto blogi, Facebook ja Twitter

Essi Saukko (vas.) ja Mirka Turpeinen.

Tapahtumaa alustaa Saukon ja Turpeisen esittely kalevalamittaisesta runonlauluperinteestä: esitellään eri runolaulutyypit ja laulutavat, ja lauletaan esittelyn lomassa esimerkkilauluja ja runoelmia eri tyyleistä.

Esityksen loppupuolella yleisöllä mahdollisuus osallistua eli luvassa noin puolituntinen laulelua esilaulajien johdolla mikäli yleisöllä riittää ääntä ja innostusta. Laulamista on mahdollista jatkaa pitempäänkin mikäli yleisö oikein innostuu.

Merkitty: , , , , , , , , , ,