Kaamos-tapahtuma pe 6.11. tuo Turun pääkirjastoon myös musiikkia

Ruotsalaisuuden päivän Kaamoksessa kuuluu musiikkia

Perjantaina 6. joulukuuta Turun pääkirjastossa vietetään Kaamosta. Vuoden 2015 Kaamos-tapahtuman teemoja ovat tietokirjallisuus ja suomalainen kulttuuri Ruotsissa. Ilta huipentuu Ruotsi-Suomi After Skweee -maaotteluun. Vapaa pääsy.

Viides Kaamos valaisee Ruotsalaisuuden päivänä. Kirjastokorttelissa on moninaista ohjelmaa klo 10–23.30. Myös musiikkia on tarjolla moneen makuun. Alla otteita Kaamos-tarjonnasta.

Turun pääkirjaston viides Kaamos-tapahtuma järjestetään perjantaina 6.11.2015.

Musiikkiosasto klo 18–19
Robert Storm: Armenialaissäveltäjä Hatšaturjan
Storm kertoo säveltäjän elämästä. Luennon aikana kuunnellaan katkelmia Hatšaturjanin keskeisimmistä teoksista.

Musiikkiosasto klo 19–20
UkEt
Ukuleleorkesteri UkEtin esitys koostuu kokoelmasta kaikille tuttuja kappaleita aina barokista nykypäivään. ”Väritämme ohjelmaa huumorilla maustetuin spiikein joilla kerromme samalla ukulelen mielenkiintoisen tarinan.”

Café Sirius klo 19–22
Musiikkiosaston DJ:t Waka Waka, Gnistan ja Imola Grand Prix
soittavat musiikkia kirjaston kokoelmista Kaamoksen tunnelmissa, mm. klassista, folkia ja ambientia. Levyt saa lainata saman tien.

Musiikkiosasto klo 21–21.45
Jim Landon
Landon on englantilainen laulaja-lauluntekijä ja kitaristi. Konsertissa kuullaan kappaleita hänen keväällä 2015 ilmestyneeltä levyltään In The Small World.

Tieto-osasto klo 22.30–23.30
After Skweee | maaottelu
Pavan (Stockholm) & Joxaren (Stockholm)
Mesak (Helsinki) & Claws Costeau (Turku)