Pirjo Aittomäki ja Anna-Mari Kähärä esiintyvät Keravan kirjastossa 22.4.

Meidän piti matkustaa – Pirjo Aittomäki laulaa Anna-Mari Kähärän runosävellyksiä

Keravan kirjastossa kuullaan lauantaina 22. huhtikuuta suomalaisten naisten runoihin ja Anna-Mari Kähärän sävellyksiin perustuvaa musiikkia. Konsertti Meidän piti matkustaa alkaa kirjaston Pentinkulma-salissa klo 13. Vapaa pääsy.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa
Keravan kirjasto Facebook

Pirjo Aittomäki.

Laulaja Pirjo Aittomäki julkaisi ensimmäisen soololevynsä Meidän piti matkustaa vuonna 2016. Albumilla Anna-Leena Härkösen, Marja-Leena Mikkolan, Elvi Sinervon, Aila Meriluodon, Eeva-Liisa Mannerin ja Aulikki Oksasen runot kulkevat läpi elämän kaaren ja tunteiden kirjon, luonnon ja historian. Yhtenäiseksi kokonaisuudeksi eri aikakausien tekstit muovaa Anna-Mari Kähärän eloisa ja tunnistettava sävelkieli. Se kuljettaa runoja notkeasti chansonista ja kabareemusiikista kansanmusiikkivaikuttein väritettyyn poppiin ja jazziin. Konsertissa esiintyvät Aittomäen ja Kähärän lisäksi basisti Sara Puljula.

Pirjo Aittomäki on vahva tulkitsija, jonka ilmaisuvoimainen ja notkea ääni taipuu vaivattomasti eri musiikkityyleihin tangosta jazzin kautta näyttämömusiikkiin. Pirjon viime vuosien tärkeä projekti on ollut Tango-orkesteri Unto, jonka riveissä hän on konsertoinut muun muassa Keski-Euroopassa ja Yhdysvalloissa sekä levyttänyt kolme kansainvälisen jakelun saanuttu levyä. Pirjo muistetaan myös lauluyhtyeestä How Many Sisters ja musiikkiteatterinäyttämöiltä musikaalien Les Misérables, Aspects of Love ja Astoria päätehtävistä.

Konsertti on Keravan kirjaston Pentinkulma-salissa. Konsertin järjestäjänä ovat Keravan kirjasto- ja kulttuuripalvelut.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,