Vinyyli-iltamat 7 Raision kirjastossa ma 4.3.

Musaa ja Soundia – Vinyyli-iltamien vieraina Jukka ”Waldemar” Wallenius, duo Aino & Ella ja tutut levykauppiaat

Musiikkikriitikko ja -toimittaja Jukka ”Waldemar” Wallenius vierailee Raision kirjaston Vinyyli-iltamissa 4. maaliskuuta, kertoo Vaskin musiikkikirjastoblogi Musasto. Suomalaisen rockjournalismin isäksi kutsuttua Walleniusta haastattelee toimittaja Kimmo Lilja.

Vinyyli-iltamat järjestetään vuonna 2019 seitsemättä kertaa. Perinteinen vinyylilevyjen ystävien ja vinyyliajan musiikin tapahtuma pidetään musiikki- ja taideosastolla maanantaina 4. maaliskuuta klo 16–19. Vapaa pääsy.

Raision kaupunginkirjasto
Musiikki- ja taideosasto
Eeronkuja 2
Puh. 044 7971 491

Tapahtumasta Facebookissa
Raision kirjasto FacebookTwitter ja Instagram
Blogi Musasto Facebook

Raision kirjaston Vinyyli-Iltamat järjestetään tänä vuonna seitsemättä kertaa. Julisteen valokuva: Kai Viertola.

Legendaarinen rockjournalisti Jukka ”Waldemar” Wallenius on kirjaston Vinyyli-iltamien vieraana ma 4.3. Toimittaja Kimmo Lilja haastattelee Walleniusta klo 18 musiikki- ja taideosastolla.

Suomalaisen rockjournalismin isä perusti 1972 Musan, Suomen ensimmäisen rockmusiikin erikoislehden. Lehden vaikutus 1970-luvun alun nuorten musiikkimaun muotoutumiseen oli valtava.

Lehdessä julkaistut jutut olivat seikkaperäisiä ja kirjoittajien into välittyi lukijoille. Oma lukunsa olivat lehden levyarvostelut ja etenkin kuukauden LP-valinnat.

Viime vuonna Waldemar Wallenius täytti 70 vuotta, ja sen kunniaksi Tommi Liimatta toimitti kirjan Musaa ja Soundia, johon on koottu Walleniuksen kirjoittamia lehtijuttuja vuosilta 1971–79.

Vinyyli-iltamissa käydään tietenkin myös käytettyjen levyjen kauppaa klo 16–19. Myyntitiskien takaa löytyvät tutut miehet: Iki-Popin Joska Laine, 8raidan Fredrik Johansson ja kiertävä levykauppias Kari Prusila. Tapahtumassa kuullaan myös elävää musiikkia. Helsinkiläiset Aino & Ella esittävät covereita klo 17.30 alkaen.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,