Tutustu soittimiin Keravan kirjastossa – Hanni Autere esittelee instrumentteja Satusiivessä 4.10.

Keravan kirjasto tarjoaa tilaisuuden tutustua erilaisiin soittimiin. Musiikin tohtori Hanni Autere esittelee erilaisia, erityisesti kansanmusiikkiin liittyviä soittimia Keravan kirjaston Satusiivessä tiistaina 4. lokakuuta. Tilaisuus alkaa klo 18. Vapaa pääsy.

Autere antaa yleisölle valikoituja makupaloja soittimien äänistä ja soittotavoista sekä mahdollisuuden keskustella ja kokeilla soittimia. Tutun viulun lisäksi voi kokeilla jouhikannelta ja suhistuspuuta sekä kuunnella munniharppua ja viululaulua.

Hanni Autere esittelee soittimia Keravan kirjastossa 4. lokakuuta 2016. Kuva: Patrik Stenström.

Keravan kirjasto
Satusiipi
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Hanni Autere on valmistunut musiikin tohtoriksi Sibelius-Akatemiasta aiheenaan viululaulu. Autere on julkaissut kaksi soololevyä: Puhun puille (2004) ja Krazem (2013). Kansanmuusikolle ominaiseen tapaan Autere hallitsee monia instrumentteja ja tyylejä. Soittamisen ohella hän myös laulaa, tekee omaa musiikkia ja opettaa.

Autere on omien sanojensa mukaan viululaulaja. Viululaulu on ilmaisun tapa, jossa viulunsoitto ja laulu sulautuvat toisiinsa saumattomasti muodostaen uudenlaisen soittimen : viululaulun. Viulu on lähellä kasvoja, jolloin äänilähteet ovat hyvin lähellä toisiaan.

Tilaisuus on osa Uudenmaan AVI-keskuksen tukemaa Ja se soi! –hanketta, joka elävöittää kirjaston musiikkikokoelmia eri soittimiin liittyvien tapahtumien avulla. Syksyllä on tulossa konsertteja ja työpajoja jousi-, kosketin- ja lyömäsoittimien piiristä.

Tilaisuudet järjestää Keravan kaupunginkirjasto.

Merkitty: , , , , , , , , , , ,