Toni Edelmann esiintyy Keravan kirjastossa 9.1.

Toni Edelmann: Hiljaisuuden musiikkia Keravan Pentinkulma-salissa

Keravan kirjaston kevään konserttisarja alkaa komeasti, kun elävä klassikko, säveltäjä Toni Edelmann esiintyy kirjaston lauantaina 9. tammikuuta.

Konsertti Hiljaisuuden musiikkia alkaa Pentinkulma-salissa klo 13. Edelmann soittaa pianoa ja laulaa sävellyksiään eri runoilijoiden teksteihin. Konsertissa on levymyyntiä ja mahdollisuus keskustella säveltäjän kanssa. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtuma Facebookissa
Keravan kirjasto Facebook

Toni Edelmann.

Syksyllä 70-vuotisjuhlia viettänyt Toni Edelmann kuuluu samaan uudistushenkiseen säveltäjäkaartiin kuin Kaj Chydenius, Eero Ojanen ja Otto Donner. Edelmannin sävellyksissä yhdistyvät laulelma, jazz, kansanmusiikki ja taidemusiikki. Suuri osa tuotannosta on tunnettujen runoilijoiden teksteihin sävellettyjä lauluja.

Keravan konsertissa kuullaan sävellyksiä muun muassa Tommy Tabermannin, Einari Vuorelan, Anna-Mari Kaskisen sekä eri saksalaisten runoilijoiden teksteihin.

Edelmann on säveltänyt paljon myös näyttämömusiikkia. Muun muassa Ryhmäteatterin huikean Taru sormusten herrasta -esityksen musiikki kesiltä 1988–1989 oli Edelmannin käsialaa. Helsingin Sanomien syntymäpäivähaastattelussa Edelmann kertoo nykyisin inspiroituvansa luonnosta ja hiljaisuudesta, mistä juontaa nimi myös Keravalla kuultavalle konsertille.

Tilaisuuden järjestää Keravan kirjasto- ja kulttuuripalvelut.

Merkitty: , , , , , , , , , ,