Tampereen pääkirjasto Metson musiikkiosastolle uusi Rockway-huone 4.9.

Instrumenttivalikoima ja suositut kurssit asiakaskäytössä Metsossa Rockway-huoneen varauksen ajan

Tampereen pääkirjasto Metson musiikkiosastolla avataan maanantaina 4. syyskuuta 2017 monipuolinen, varattava musiikin harrastamistila, jonka keskiössä ovat sähköiset soitonopetuspalvelut.

Musiikkiosaston kolmas musiikkihuone on muutettu loppukesästä monipuoliseksi musiikin harrastamistilaksi. Tila on toteutettu Tampereen kaupunginkirjaston, musiikkikoulu Rockwayn ja soitinkauppa F-Musiikin yhteistyönä. Kyseessä on pilotti, joka jatkuu näillä näkymin elokuun 2018 loppuun.

Uusi Rockway-huone on vastaus asiakkaidemme toiveisiin. Huoneessa voi käyttää kirjastokortilla maksutta Rockway-soitonopetuspalvelun koko kurssivalikoimaa sekä testata ja harjoitella lukuisten soittimien soittoa uudella tavalla, palvelupäällikkö Jarkko Rikkilä sanoo.

Suomenkielisen Rockway.fi-palvelun soittamisen ja laulamisen videokurssien vaikeustasossa on valinnanvaraa aloittelijoista edistyneisiin. Rockwayn videokurssit ovat olleet lainattavissa PIKI-verkkokirjaston kautta Tampereen kaupunginkirjaston kirjastokorteilla jo viime syksystä alkaen. Kurssien laina-aika on 14 vuorokautta, ja lainassa oleviin kursseihin voi tehdä varauksia. Uuden Rockway-huoneen etuna on soittimien lisäksi se, että kyseisessä tilassa kaikki suositut kurssit ovat asiakkaan käytössä tilavarauksen ajan.

Hyvä soitinvalikoima

Pääkirjasto Metson Rockway-huoneen varustukseen kuuluvat sähkörummut, akustinen kitara, sähkökitara, sähköbasso, ukulele ja työasema, josta löytyy äänitysohjelmisto.

Asiakas voi varata tilan käyttöönsä kirjastokortilla kirjaston ajanvarausohjelmassa. Rockway-huoneen käyttöaika on maksimissaan tunnin päivässä. Aikarajoitus on sama kuin pääkirjaston muidenkin musiikkihuoneiden kohdalla, ja sillä halutaan taata mahdollisimman monelle mahdollisuus hyödyntää uutta musiikin harrastustilaa.

Kuva: Rockway.

Uuteen Rockway-huoneeseen voi tulla tutustumaan ilman ennakkovarausta torstaina 7.9. klo 16–18. Paikalla on kirjaston, Rockwayn ja F-Musiikin henkilökuntaa esittelemässä uutta tilaa ja sen palveluita.

Pääkirjasto Metson Rockway-huoneen varaukset 4.9.2017 alkaen ajanvarausohjelmasta.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , , , ,