Niko Novan neliosainen räppityöpaja huhtikuussa Kuopion kaupunginkirjastossa

Kuopion kaupunginkirjaston Sanoissa koko maailma -hankkeessa sukelletaan räpin ja riimien maailmaan

Kuopion pääkirjastossa järjestetään huhtikuussa 2022 muusikko Niko Novan vetämä neliosainen räppityöpajakokonaisuus. Työpajoja ohjaavan Niko Novan & Valonan kirjastokeikka pidetään 13. huhtikuuta klo 16.30.

Työpajat pääkirjaston 1. kerroksen työpajatilassa (lasten- ja nuortenosaston takaosassa). Ennakkoilmoittautuminen 31.3. mennessä: musiikkiosasto.kirjasto@kuopio.fi

Lisätietoja työpajoista ja Niko Nova & Valonan keikasta.
Artisti Niko Novan haastattelu.

Kuopion kaupunginkirjasto
Maaherrankatu 12
Kuopion kaupunginkirjaston musiikkisivu

Tyyleillä rimmaten -työpajat Kuopion pääkirjastossa huhtikuussa 2022.

Tyyleillä rimmaten -räppityöpajat 5.4. • 6.4. • 12.4. • 13.4.

Työpajakokonaisuudessa tutustutaan räpin tekemiseen riimeistä ja tyyleistä aina tallentamiseen ja esittämiseen asti. Jokaisella kerralla pureudutaan eri teemaan, ja mukaan pääsee, vaikka joku kerta jäisikin välistä. Työpajat on tarkoitettu nuorille aikuisille (noin 15–35 v.). Ohjaajana toimii rap-artisti ja muusikko Niko Nova.

5.4. klo 16–17.30
Riimit ja rakenteet
Riimien anatomia, sanavaraston kehittäminen, parillinen jaottaminen rakenteissa, säkeistöjen mitat, iskut, riimien sijainnit

6.4. klo 16–17.30
Sisältö ja teknisyys
Mistä räppibiisit kertovat? Valta ja vastuu, kantaaottavuus, päiväkirja, fiktio, vertauskuvat, edustamien, flow, multiriimit

12.4. klo 16–17.30
Tyylit ja tuotanto
Flow, ilmaisu, äänenkäyttö, old school, 90-luku ja 2000-luvun alku, itä- ja länsirannikot, Memphis, trap, grime ja drill, biitit ja samplet

13.4. klo 14–15.30
Tallentaminen ja esittäminen
Miten räppiä nauhoitetaan, ohjelmat, tuplaukset, äänikortit ja etuasteet, mikit, kuulokkeet, esiintyminen, uskottavuus, tulkinta

Niko Nova & Valona LIVE 13.4.

Sanoissa koko maailma -hankkeen räppipajojen huipennuksena Niko Nova & Valona heittää kevyempään ja akustisempaan muotoon sovitetun keikan pääkirjaston yläkerran lavalla. Bändi itse kuvailee musiikkiaan räpin, jazzin ja funkin yhteentörmäykseksi. Niko Nova & Valona kirjastokeikalla Kuopion pääkirjastossa 13. huhtikuuta klo 16.30.
Keikan tiedot: https://bit.ly/3vygmX1

Niko Nova & Valona. Kuva: Mikko Saarinen