M. A. Numminen kertoo uutuuskirjastaan Jazzin meining Keravan kirjastossa 3.6.

Omaleimainen sukupolvien kestosuosikki M. A. Numminen kertoo kokemuksistaan nuorena jazzharrastajana ja -valokuvaajana Keravan kirjastossa perjantaina 3. kesäkuuta. Tilaisuus alkaa Pentinkulma-salissa klo 16. Vapaa pääsy.

Nummiselta on vastikään ilmestynyt kirja Jazzin meining (Aviador), jossa hän tarinoi omasta suhteestaan jazziin ja johon on koottu Nummisen ottamia valokuvia.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Aviador Kustannus kotisivu ja Facebook

Nummisen uutuuskirjassa nähdään ensimmäistä kertaa, yli 50 vuotta otosten jälkeen, nuoren jazzdiggarin ottamia kuvia Suomessa vierailleista legendaarisista jazzmuusikoista. Numminen oli todistamassa kun Duke Ellingtonin ja Count Basien legndaariset big band -orkesterit vierailivat Suomessa. Hän oli kameroineen paikalla myös vuonna 1961, kun vanhanaikaisimmat jazzin ystävät poistuivat Kulttuuritalolta kesken John Coltranen ja Eric Dolphyn konsertin. Kuviin ja muistoihin on tallentunut myös se, kun jazzin kauhukakara Theolonius Monk antoi haastattelun Sokoksesta ostettu karvalakki päässään.

Aviador-kustantamo myy kirjaa tilaisuudessa. Tilaisuuden järjestävät Keravan kaupunginkirjasto ja Kerava Jazz.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , , , ,