Kitaravirtuoosi Petteri Sariola soolokeikalla Keravan kirjastossa 3.2.

Kitaravirtuoosi Petteri Sariola esiintyy soolokeikalla Keravan kirjastossa keskiviikkona 3. helmikuuta. klo 18. Sariolan instrumenttina on akustinen kitara, jota hän soittaa pääasiassa perkussiivisella fingerstyle -tyylillä. Konsertti kirjaston Pentinkulma-salissa alkaa klo 18. Vapaa pääsy.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Keravan kirjasto Facebook

Suomalaisen kitaramaailman kirkkainta kärkeä edustava Petteri Sariola (s. 1984) on kehittänyt oman energisen soittotyylinsä, jolla hän saa yhdellä kitaralla loihdittua esille kokonaisen bändin äänimaailman. Sariola on julkaissut kolme sooloalbumia, joista tuorein, Through the Eyes of Others, julkaistiin vuonna 2013. Dead Sirius 3000 -yhtyeen nokkamiehenä hän soittaa sähkökitaraa.

Sekä klassisen että sähkökitaran soittoa opiskellut Sariola keikkailee myös ulkomailla. Sariolan soittoon voi tutustua helposti myös verkossa, sillä muusikko julkaisee omilla nettisivuillaan uuden live-videon joka kuukausi osoitteessa www.petterisariola.fi.

Konsertti on osa Uudenmaan AVI-keskuksen tukemaa Ja se soi!  -hanketta, joka elävöittää kirjaston musiikkikokoelmia eri soittimiin liittyvien tapahtumien avulla. Helmikuun näppäilysoitin-teema jatkuu keskiviikkona 10.2. klo 18, jolloin Keravan musiikkiopiston kitaransoiton opettaja Ilkka Asikainen kertoo kitaran historiasta. Tiedon lomassa kuullaan myös musiikkia Asikaisen ja hänen oppilaidensa esittämänä.

Merkitty: , , , , , , ,