Kirjaston ääni – tutkimusblogi kirjastojen äänimaisemista

Tutkimusblogi Kirjaston ääni – yleisten kirjastojen muuttuva äänimaisema selvittää, miten moninaiset kirjastotoiminnan muutokset vaikuttavat kirjastotilan äänimaiseman odotuksiin, toiveisiin ja konkretiaan. Luvassa on bloggausta viiden eri kirjaston äänimaisemista.

Meri Kytö pohtii sarjan Kirjastoja kuuntelemassa ensimmäisessä osassa ääniympäristöjen tutkimista ja kirjastotiloihin sovellettua tarkkaavaisen kuuntelun havainnointimenetelmää. Toinen osa Vihdin kirjastossa rämisee keskittyy Vihdin kirjaston erilaisiin ääniympäristöihin.

Tutkimusblogin, SoundCloud- ja Facebook-sivujen sisältöjä tuottavat Meri Kytö, Jarkko Rikkilä ja Harri Sahavirta. Blogia Kirjaston ääni ylläpitää Musiikkikirjastot.fi.

Kirjaston ääni – yleisten kirjastojen muuttuva äänimaisema
SoundCloud

Lappeenrannan pääkirjaston tunnelmaa musiikkiosaston ovelta. Kuva: Meri Kytö.

Yleisten kirjastojen muuttuva äänimaisema.

Musiikkikirjastot.fi.

Merkitty: , , , , , , , , , , ,