Heikki Poroila & HelMet Musiikki: Ennen kuulematonta Melartinia

Musiikkia esiin eri näkökulmista

Suomalaisen musiikkikirjastotyön grand old man Heikki Poroila käsittelee juttusarjassaan musiikkia eri näkökulmista, kertoo pääkaupunkiseudun verkkokirjasto HelMet:in musiikkisivu.

Poroilan kirjoitussarjan kuudes osa Ennen kuulematonta Melartinia avaa vuonna 2016 julkaistun Melartin-levytyksen taustaa ja merkitystä. Kaikki Ondinen julkaiseman CD-levyn sävellykset julkaistaan ensimmäistä kertaa levyllä. Radion sinfoniaorkesteria johtaa Hannu Lintu, solistina loistaa Soile Isokoski.

HelMetin uudet kirjoitussarjat

Musiikkisivun otsikon Uutta musiikissa alla julkaistaan erilaisia uutisia, kirjoituksia ja artikkelisarjoja. HelMet.fi Musiikki avattiin marraskuussa 2015.

Heikki Poroilan musiikkiartikkeita on julkaistu HelMet-musiikkisivulla tammikuusta 2016 lähtien.
Osa 1: Kaustinen meets Pekka Pohjola
Osa 2: Sinä ihana, sensitiva Jean Sibelius