Esa Kuloniemi esiintyy Vaasan pääkirjaston Feasta Clubissa to 29.11.

Roots-musiikki – Feasta Clubi – Esa Kuloniemi

Kaupunginkirjaston Draama-salin Feasta Clubi-illassa on torstaina 29. marraskuuta 2018 vuorossa Esa Kuloniemi, Bluesministeriksi kutsuttu musiikko, toimittaja ja kirjailija Kuloniemi soittaa ja kertoo Feasta Clubissa roots-musiikista.

Tilaisuus alkaa klo 18. Vapaa pääsy.

Vaasan pääkirjasto
Kirjastonkatu 13
? 06 325 3533
Vaasan kaupunginkirjasto Facebook

Tapahtuma kirjaston kotisivulla ja Facebookissa

Esa Kuloniemi.

Esa Juhani Kuloniemi (s. 1956) on kitaristi ja pitkäaikainen Ylen bluesmusiikkitoimittaja, joka on tehnyt erilaisia blues- ja juurimusiikkiaiheisia ohjelmia vuodesta 1986.

Kuloniemi on keikkaillut Honey B & T-Bones -yhtyeensä kanssa 1980-luvun alkupuolelta lähtien. Hän on instrumentaaliyhtye The Hypnomenin perustajajäsen, soittanut Tuomari Nurmion Hunajaluissa ja vaikuttaa toisen suomalaisen blues-auktoriteetin Dr. Helanderin erilaisissa kokoonpanoissa.

Kuloniemi on suomentanut lukuisia afro-amerikkalaisen musiikin elämäkertoja sekä kirjoittanut kaksi kirjaa: Go Go Shoes – Honey B & T-Bonesin tarina 1982–2002 (LIKE 2002) ja The Renegades – Luopiotarina (LIKE 2017).

Esa Kuloniemi uppträder på Feasta Club torsdag 29.11.

På Feasta Club-kvällen i stadsbibliotekets Dramasal står på torsdag 29.11 Esa Kuloniemi i tur, han kommer att spela och berätta om roots-musik. Club-kvällen inleds klockan 18 och är gratis.

Esa Juhani Kuloniemi (f. 1956) är gitarrist och har under en lång tid varit Yles bluesmusikredaktör, sedan år 1986 har han också gjort olika blues- och rotmusikprogram.

Kuloniemi har åkt runt och uppträtt med sitt band Honey B & T-Bones sedan början av 1980-talet. Han var med och grundade instrumentalbandet The Hypnomen, har spelat i Tuomari Nurmios Hunajaluut och medverkar i olika sammansättningar tillsammans med den andra finländska bluesauktoriteten Dr. Helander.

Kuloniemi har översatt ett stort antal biografier om afro-amerikansk musik till finska och har skrivit två böcker: Go Go Shoes – Honey B & T-bonesin tarina 1982‒2002 (LIKE 2002) och The Renegades – Luopiotarina (LIKE 2017).

Merkitty: , , , , ,