Floating Sofa Quartet esiintyy Keravan kirjastossa 8.11.

FSQ: Debyyttialbumi The Moon We Watch Is The Same ja levynjulkaisukiertue

Folk-yhtye Floating Sofa Quartet saapuu Suomen-kiertueellaan Keravan kirjastoon. Kansanmusiikkikonsertti valtaa Pentinkulma-salin tiistaina 8. marraskuuta. Konsertti alkaa klo 18. Vapaa pääsy.

Floating Sofa Quartetin ensimmäinen albumi The Moon We Watch Is The Same julkaistiin loppusyksystä. Marraskuinen levynjulkaisukiertue alkaa Suomesta.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Floating Sofa Quartet Facebook

Floating Sofa Quartetin levynjulkaisukiertue on käynnissä marraskuussa 2016. Syksyllä debyyttialbuminsa julkaissut yhtye kiertää alkutalvesta Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa.

FSQ:
Mads Kjøller-Henningsen
 – huilu ja ruotsalainen säkkipilli
Leija Lautamaja – harmoni ja 2,5-rivinen harmonikka
Clara Tesch – viulu
Malte Zeberg – kontrabasso

Floating Sofa Quartet.

loating Sofa Quartet soittanut yhdessä vuodesta 2013. Yhtye oli ehdolla Danish Music Awards Folkin Vuoden tulokkaaksi vuonna 2015. Yhtye luonnehtii ohjelmistoaan ”käsityönä valmistetuksi Nordic design -kansanmusiikiksi, jossa kuuluvat pohjoisen metsien huurteiset havupuut, rätisevän takan lämpö sekä vastajauhetun kahvin tuoksu”. Kvartetin debyyttialbumi sisältää sekä omia sävellyksiä että suomalaisia, tanskalaisia ja ruotsalaisia perinnekappaleita.

Levyn nimikkoraidaksi valikoitui The Moon We Watch Is The Same (Kuu on meille sama), joka levyllä yhdistyy tanskalaiseen perinnesävelmään Jomfu i Ulveham.  Yhtye kertoo, että levyn nimi on pieni kannanotto aikaan, jossa elämme:

”Haluamme viestittää, että olemme kaikki samalla viivalla, koska kaikille ihmisille kuu on sama.”

Kappaleen sanoma on merkityksellinen myös yhtyeen sisällä. Välimatkat ovat pitkät ja bänditoiminta pitää organisoida hyvin, jotta harjoitukset ja konsertit saadaan onnistumaan.

”Joskus bändikavereita on myös ikävä, mutta koska he näkevät saman kuun, he eivät ole niin kaukana,” yhtyeen kertoo Leija Lautamaja.

Konsertin järjestää Keravan kirjasto- ja kulttuuripalvelut.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , ,