Kirjastoblogi Levyhyllyt – musiikista pintaa syvemmältä myös verkkokirjastossa

Levyjä ja lukemista kirjastosta

Musiikkikirjastot.fi:n vinkkiblogi Levyhyllyt kertoo musiikista ja siihen liittyvästä kirjallisuudesta. Blogi esittelee isoja ja pieniä klassikoita Suomesta ja ulkomailta, ja tuo esiin aineistojen kirjastosaatavuutta.

Etusivu | Levyhyllyt
Etusivu | Musiikkikirjastot.fi

Aiheeseen liittyvä diskografia ja kirjallisuuslistaus linkitetään kansalliseen Finna.fi-palveluun. Artikkelin linkitetyt kohteet ovat lainattavissa olevaa musiikkiaineistoa.

Karuselli Levyhyllyjen sisällöistä

Levyhyllyjen sisällöt ovat vapaasti käytettävissä RSS-syötteen kautta. Tätä tapaa hyödyntäen on moniin seudullisiin Finna-verkkokirjastoihin toteutettu karuselli, jossa näkyy uusimmat Levyhyllyjen artikkelit.

Karuselliin tulee joka viikko uutta sisältöä. Alla oleva esimerkki Heili-kirjastojen musiikkisivulta käynnistyy klikkaamalta keskeltä. Pääset karuselliin myös Vaski-, Outi– ja Kyyti-kirjastojen sekä Kuopion ja Keski-kirjastojen musiikkisivulta.

Muutaman sekunnin mittaisessa esimerkkivideossa ovat 23.2.2021 esillä Korpiklaani, YUP, The Divine Comedy, Phil Collins, Bee Gees, Mike Oldfield, Ultra Bra, Jan Stenfors, Viikate ja Kent. Videoesitys käynnistyy ruudun keskeltä

Helppo tapa ottaa haltuun ajankuvaa, musiikkitietoa, videota, kokemuksia

Levyhyllyjen artikkeleissa perehdytään aiheeseen pintaa syvemmältä. Teksteissä on mukana ajankuvaa, artistihistoriaa ja toisinaan myös faniaspektia. Artikkeleita rytmitetään aiheeseen liittyvillä videotaltioinneilla.

Hakuruutu käytössä

Voit tehdä sisältöhakuja blogin etusivulta. Löydät hakuruudun blogisivun yläosasta. Haulla Roky Erickson pääset The Aliens -artikkeliin The Evil One – kulttisankari mielensä armosta.

** **

Jos sinulla heräsi kysymyksiä, niin laita meille palautetta! tuomas.pelttari@kirjastot.fi.

Merkitty: , , , , , , , , , , , ,