Wimme Saari & Tapani Rinne konsertoivat Keravan kirjastossa 22.3.

Lappi-päivät: Duo Wimme & Rinne Pentinkulma-saliin

Saamelaisen joikaajan Wimme Saaren ja puhallinsoittaja Tapani Rinteen konsertissa kohtaavat ikiaikainen joiku ja moderni äänimaailma. Wimme & Rinne -duo esiintyy Keravan kirjaston Pentinkulma-salissa keskiviikkona 22. maaliskuuta.

Konsertti alkaa klo 18. Vapaa pääsy.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa
Keravan kirjasto Facebook

Wimme Saari (oik.) ja Tapani Rinne. Kuva: Eeva Rinne.

Perinteisen joiun taitaja Wimme Saari yhdistää joikaamiseen vaikutteita aikamme musiikista ja äänitaiteesta. Joiun rinnalla kulkevat muusikko, säveltäjä Tapani Rinteen saksofoni- ja klarinettilinjat.

Wimme Saari on kotoisin Käsivarren Kelottijärveltä. Tapani Rinne on asunut koko aikuisikänsä Helsingissä, mutta hänen juurensa löytyvät Satakunnasta. Ystävykset ovat tehneet musiikkia yhdessä yli neljännesvuosisadan ajan ja kiertäneet esittämässä sitä eri mantereilla. Konsertin äänisuunnittelusta vastaa Konsta Mikkonen.

Tilaisuuden järjestää Keravan kaupunginkirjasto ja se on osa kirjaston Lappi-teemapäiviä.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , ,