Viulunrakennusta Sastamalan pääkirjastossa elo-syyskuussa

Näyttelyitä, yleisöluentoja ja elävää musiikkia – viulunrakennusta Sastamalan pääkirjastossa 21.8.–13.9.

Sastamalan pääkirjastossa järjestetään elo-syyskuussa 2017 tapahtumasarja Viulunrakennus kirjastossa. Kirjastossa on 21.8.–13.9. tarjolla näyttelyitä, yleisöluentoja ja elävää musiikkia. Vapaa pääsy.

Sastamalan pääkirjasto
Sillankorvankatu 1
38210 Sastamala

Tapahtumasta Facebookissa

Viulunrakennus kirjastossa Sastamalan pääkirjastossa elo-syyskuussa 2017.

Sastamalassa viulunrakennusharrastuksella on vuosikymmenten perinteet. Tätä nykyä rakentamisessa käytetään ammattilaispiireistä omaksuttua uutta teknologiaa, ja paikkakunnan viulut ovat niittäneet mainetta myös laajemmin.

Viulunrakennuksessa käytettyjä työmenetelmiä, työkaluja ja viulun rakenteita esittelevän esinenäyttelyn on koonnut Sastamalan opiston viulunrakennuksen opettaja Matti Värelä. Lisäksi nähtävillä on valokuvaaja Nina Dannertin kuvaama katsaus viulunrakennukseen. Sastamalan musiikkiopiston viulistit konsertoivat  teemaan liittyen 28.8. klo 18. Viulunrakentaja Matti Rantee esittää työnäytteen viulunrakennuksesta 6.9. klo. 15–19.

Kuva: Nina Dannert.

Tapahtuman päättää viulutaiteilija Simo Vuoriston yleisöluento Mikä tekee viulusta hyvän 13.9. klo. 17. Simo Vuoristo on esiintynyt useimpien suomalaisten orkestereiden solistina. Hän on konsertoinut eri puolilla kotimaata omin konsertein ja kamarimuusikkona sekä jonkin verran myös maamme rajojen ulkopuolella.

Viulutaiteilija Simo Vuoristo.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,