Ukulelen alkeita oppimaan – UkEt ja ukulele-paja Keravan kirjastossa 17.2.

Sormituntumaa havaijilaisella ukulele-kitaralla soittamiseen

Keravan kirjastossa järjestetään keskiviikkona 17. helmikuuta ukulele-paja ja konserttiUkEt-bändiltä kuullaan musiikkihistorian helmiä ukulelein tulkittuna, minkä jälkeen opetellaan soittamisen alkeita. Pentinkulma-salissa pidettävään tilaisuuteen on vapaa pääsy, mutta lainasoitin pitää varata etukäteen. Tilaisuus alkaa klo 18.

Ennen työpajaa UkEt-trion jäsenet kertovat soittimen historiasta ja esittävät ukulele-helmiä barokista punkkiin. Konsertin jälkeen voi osallistua noin tunnin mittaiseen työpajaan, jossa pääsee itse testaamaan ja harjoittelemaan omia soittajantaitojaan. Bändin jäsenet lupaavat, että työpajan jälkeen jokainen osallistuja osaa soittaa vähintään yhden kappaleen ukulelella eli ukella.

Pajaan on mahdollista saada lainaksi ukulele. Lainasoittimia on rajoitettu määrä, joten sen haluavien tulee ilmoittautua sähköpostitse maria.bang@kerava.fi tai puhelimitse 040 318 4506. Kuunteluoppilaiden tai oman ukulelen kanssa tulevien ei tarvitse ilmoittautua.

Tilaisuus kokonaisuudessaan kestää noin puolitoista tuntia. Uke-paja on osa Uudenmaan AVI-keskuksen tukemaa hanketta, joka elävöittää kirjaston musiikkikokoelmia eri soittimiin liittyvien tapahtumien avulla.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12
Lainasoittimet: 040 318 4506

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Keravan kirjasto Facebook

Keravan kirjastossa järjestetään keskiviikkona 17.2. ukulele-työpaja. Pentinkulma-salin musiikkivieraana esiintyy ukuleletrio UkEt.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , ,