Turun musiikkikirjaston kevään 2019 ohjelma on julkaistu

Tapahtumantäyteisen Kaikkien Stage vuoden päätyttyä Varsinais-Suomen musiikkikirjastoissa, Turun pääkirjaston musiikkiosaston tavoitteena on ylläpitää ja helliä sekä uusia että vanhoja yhteistyösuhteita.

Turun pääkirjasto | Musiikkiosasto
Vanha kirjastotalo, toinen kerros
Linnankatu 2
20100 Turku
? 02 2620 658

Turun musiikkikirjasto Twitter Instagram
Musasto blogi Facebook

Turun musiikkikirjastossa tapahtuu keväällä 2019 paljon.

Vuosi 2019 polkaistaan käyntiin yhteisvoimin Turku Band Festivalin ja turkulaisten musiikintutkijoiden vuosittaisen Musiikintutkimus, Nyt! -seminaarin kanssa.

Viides Turku Band Festival soi ympäri Turkua 9.–12. tammikuuta ja sen kaikki tapahtumat ovat ilmaisia. Musiikkiosaston Stagella kuullaan festivaalin aikana teemaan liittyviä esitelmiä ja keskusteluita, joihin kaikkiin yleisöllä on tuttuun tapaan vapaa pääsy. Perjantaina 11.1. klo 14 alkaen kirjaston asiakkailla on ainutkertainen mahdollisuus seurata turkulaisten äänellisen kulttuurin tutkijoiden vuosittaista Musiikintutkimus, Nyt! -seminaaria, kun tutkijat mm. Åbo Akademin ja Turun yliopiston oppiaineista esittelevät tuoreita tutkimusaiheita ja tuloksiaan. Näistä tammikuun tapahtumista löytyy tietoa sekä Musaston blogista, että Facebook-sivuilta.

Keväällä Stagella jatkuvat Robert Stormin taidemusiikkikulttuuriin keskittyvät yleisöluennot. Tällä kertaa esittelyssä on kolme 1900-luvun alun säveltäjää. Aikakauden musiikkimaailmaa lähestytään hieman eri näkökulmista, kun käsittelyssä Franz Lehár, Aleksandr Skrjabin ja Scott Joplin.

Turun musiikkikirjaston Vinyylikerho ja Juurimusiikkia Stagella

Olli Lehtosen opastuksella Turun musiikkikirjasto tarjoaa mahdollisuuden tutustua amerikkalaisen perinnemusiikkiin kolmen konsertin sarjan myötä. Jokainen Juurimusiikkia Stagella -ilta alkaa esitelmällä Amerikan Etelävaltioiden musiikkikulttuureista ja illan päätteeksi kuulemme musiikkia. Maalis-huhtikuun aikana musiikkiosaston Stagella esiintyvät suomenkielistä countrya soittava turkulainen Kinos, juureva folk-duo Jani & Kasper sekä paikallinen roots rock -yhtye Dixie Trixie.

Huhtikuun 18. päivä klo 15 starttaa musiikkikirjaston Vinyylikerho. Ensimmäisessä kerhopäivässä on vieraana turkulainen muusikko/musiikkipedagogi/toimittaja Topias Tiheäsalo.

Näiden mainittujen sarjojen lomassa järjestämme kiinnostavia keikkoja ja yleisöluentoja. Tuttu Hittimittarikin kokoontuu kuukausittain.

Muutoksista ja lisäyksistä ilmoittelemme tuttuun tapaan Musasto-blogin ja Facebookin lisäksi Turun tapahtumakalenterissa, TS-menovinkeissä sekä Instagramissa (@turunmusiikkikirjasto).

Turun musiikkikirjaston kevät 2019

maaliskuu

ke 6.3. klo 18 Stage – Robert Storm esittelee: Mystikkosäveltäjä Aleksandr Skrjabin
to 14.3. klo 17–18 Stage – Timo Rautala laulattaa yleisöä (järjestäjänä Erityispalvelut)