Tiheäsalo & Ahti: ’Viisi kirjainta – elämä’ Turun musiikkikirjastossa la 13.10.

Ensiesitys: Viisi kirjainta – elämä

Himera-festivaali saapuu Turun kaupunginkirjaston musiikkiosastolle 13. lokakuuta 2018. Lauantain ohjelmassa Tiheäsalo & Ahti esittävät yhteisen teoksensa Viisi kirjainta – elämä ensimmäistä kertaa. Tilaisuus alkaa klo 13.00

Turun pääkirjasto | Musiikkiosasto
Vanha kirjastotalo, toinen kerros
Linnankatu 2
20100 Turku
? 02 2620 658

Tapahtumista Facebookissa
Turun musiikkikirjasto Twitter & Instagram
Musasto blogiFacebook & Twitter

Himera-festivaali kotisivu

Topias Tiheasalo (vas.) ja Niko-Matti Ahti esiintyvät Turun musiikkikirjastossa 13. lokakuuta. Klo 13 alkavassa tilaisuudessa kuullaan teos 'Viisi kirjainta – Elämä'.

Topias Tiheasalo (vas.) ja Niko-Matti Ahti esiintyvät Turun musiikkikirjastossa 13. lokakuuta. Klo 13 alkavassa tilaisuudessa kuullaan teos ’Viisi kirjainta – Elämä’.

Tiheäsalo & Ahti -kaksikko on Topias Tiheäsalo ja Niko-Matti Ahti. He asuvat Turussa ja ovat parin vuosikymmenen ajan toimineet monin tavoin musiikin ja äänitaiteiden parissa. Himera-festivaalilla kaksikolta kuullaan heidän ensimmäinen yhteinen teoksensa Viisi kirjainta – elämä. Teos on eräänlaista esseististä äänitaidetta, jonka liepeillä myös kuolema on osa elämää.

Kaksikon työtä voi ajatella konkreettisena musiikkina, jonka keskeisiä elementtejä ovat kenttä-äänitykset, puhe, akustiset kitarat, sähköiset äänilähteet sekä arkisten esineiden äänet. Viisi kirjainta – elämä on fragmentaarinen ja assosiatiivinen äänitaideteos, joka on yhtenäisempi kuin osiensa summa. Himera-festivaalilla teos esitetään äänitteenä, ensimmäistä kertaa ikinä.

Tiheäsalo & Ahti are Topias Tiheäsalo and Niko-Matti Ahti from Turku, Finland. They both have worked in the field of music and sound art for the past couple of decades. At the Himera Festival we will hear their first collaboration together entitled Four Letters – Life. Their approach could be described as “essayistic sound art” and the work itself deals with the closeness of death as part of our daily lives.

Their work touches the musique concrète tradition: they deploy field recordings, speech, acoustic guitars, electric sound sources and the sounds of everyday objects as their main ingredients. Four Letters – Life is a fragmentary and associative piece of sound art more coherent than the sum of its parts. At the Himera Festival Tiheäsalo & Ahti will present the premiere of their work – the work will be heard as a recording

Merkitty: , , , , ,