Sibeliusta Vantaalla – Jussi Makkonen ja Nazig Azezian konsertoivat lokakuussa kolmessa Vantaan kirjastossa

Luonto, Kalevala, Sibelius – Duo Makkonen ja Azezian HelMet-kirjastossa Vantaalla 19.–21.10.

Vantaan HelMet-kirjastoissa järjestetään kolme Sibelius-aiheista salonkikonserttia lokakuussa 2015. Sellisti Jussi Makkonen ja pianisti Nazig Azezian esiintyvät 19.–21.10. Pointin, Tikkurilan ja Myyrmäen kirjastoissa. Konsertteihin on vapaa pääsy.

ma 19.10. Pointin kirjasto klo 18
ti 20.10. Tikkurilan kirjasto klo 18
ke 21.10. Myyrmäen kirjasto klo 18

Luonto, Kalevala, Sibelius. Nazig Azezian ja Jussi Makkonen esiintyvät kolmessa Vantaan kirjastossa lokakuussa 2015. Kuva: Matti Makkonen.

Sibelius-juhlavuoden konsertit vievät niihin maisemiin, jotka innoittivat Sibeliusta säveltämään musiikkia, joka nosti hänet yhdeksi kaikkien aikojen merkittävimmistä säveltäjistä. Konserteissa kuullaan upeina sovituksina mm. osa Sibeliuksen Karelia-sarjasta sekä Impromptu op. 5/5, jotka Sibelius sävelsi pian Pieliselle ja Karjalaan suuntautuneen häämatkansa jälkeen.

Tarinallisissa konserteissa kuulijat saavat tietoa Sibeliuksen elämän vaiheista ja siitä, minkälainen merkitys Suomen luonnolla ja kansanrunoudella on ollut säveltäjämestarin musiikissa.

Pointin kirjasto
Hagelstamintie 1