Sata vuotta levytettyä jazzia, osa 2 – Matti Laipio ja Kauniaisten kirjasto 26.4.

Matti Laipion jazz-sarja jatkuu Kauniaisten kirjastossa

Pitkän linjan musiikkivaikuttaja Matti Laipio kertoo pääkaupunkiseudun HelMet-kirjastoissa kiertävässä sarjassaan levytetyn jazzin ensimmäisestä sadasta vuodesta. Kolmiosaisen luentosarjan järjestää Musa-HelMet.

Laipion toinen kaksituntinen Sata vuotta levytettyä jazzia, osa 2: Bebopista free jazziin, Charlie Parkerista Albert Ayleriin järjestetään tiistaina 26. huhtikuuta klo 13 alkaen, paikkana Kauniaisten kirjasto. Vapaa pääsy.

Kauniaisten kirjasto
musiikkiosasto
Thurmaninaukio 6
Puh. 09 5056 403

Grankulla bibliotek Instagram Kauniaisten kirjasto
Grankulla bibliotek Facebook Kauniaisten kirjasto
Musa-HelMet Facebook

Musiksidor HelMet.fi musiikkisivut

Sarjan toisessa osassa Laipio esittelee 1940–1960-lukujen historiallisia jazzlevytyksiä. Blue Note, Prestige, Riverside ja muut uudet levy-yhtiöt viitoittamaan jazzin kehitystä koko maailmassa. Eurooppalaisen jazzin nousussa Ruotsi oli aluksi kärjessä.

Laipio on toiminut pitkään mm. Suomen Jazzliiton puheenjohtajana ja Rytmi-lehden päätoimittajana. Musiikkitoimittajana hän on kirjoittanut lukuisia artikkeleja eri medioihin, tehnyt radio-ohjelmia ja tuottanut äänityksiä.

Kolmas osa Sellossa 19.5.

Sarja jatkuu toukokuussa 2016 Sellon kirjastossa:
Osa 3
: torstaina 19.5. klo 13–15 Sellon kirjastossa: Fuusiomusiikin synnystä nykypäivään.

Sarjan ensimmäisessä luennossa (Kirjasto 10, 6.4.) Matti Laipio esitteli 1910–1930-lukujen keskeisiä jazzlevyäänityksiä Original Dixieland Jass Bandista swingin isoihin orkestereihin.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,