Progressiivista rockia Lahden pääkirjaston genrevinkkauksessa 31.5.

Mistä progessa on kyse?

Lahden pääkirjastossa vinkataan progea keskiviikkona 31. toukokuuta. Monitoimitilassa käydään läpi progressiivisen rockin historiaa, bändejä, biisejä ja genren ominaispiirteitä. Tilaisuus alkaa klo 17. Vapaa pääsy.

Lahden pääkirjaston genrevinkkauksessa 31. toukokuuta 2017 aiheena progressiivinen rock.

Lahden kaupunginkirjasto
Kirkkokatu 31
Puh. 03 8125 530, 044 4163 517

LASTU-kirjastojen musiikkisivut
Kirjasto Facebook

Tapahtuma kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Genrevinkkauksessa kuunnellaan musiikkia ja käydään läpi genren historiaa ja ominaispiirteitä. Kappaleiden esittelyssä käydään lyhyesti läpi niitä esittävien bändien tai säveltäjien historiaa, ja vinkkaus toimiikin hyvänä pohjana tutustumismatkalla genren saloihin. Genren ystäville vinkkauksesta voi löytyä uusia näkökulmia aiheeseen tai uusia, kuuntelemisen arvoisia levyjä.

Progressiivinen rock on usein vaikeaselkoiseksi ja elitistiseksikin kuvailtu rockin alagenre. Biisit ovat pitkiä, vaikutteita otetaan niin klassisesta kuin elektronisesta musiikista, ja tulos on usein erilaisten tyylien sekoitus. Alkuaikojen proge on myös hyvin erilaista kuin nykyajan proge, mutta olisiko niillä kuitenkin jotain yhteistä?

Vinkkauksesta saat mukaan myös listan, jonka avulla jatkat genreen tutustumista itsenäisesti.

Lahden pääkirjaston genrevinkkauksessa 31.5. vuorossa progressiivinen rock.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , ,