Pepe Ahlqvist ja Olli Haavisto 1.12. Keravan kirjaston Pena-klubin vieraina

Saksofonisti Pentti Lahden vieraina tiistaina 1. joulukuuta loistavat bluesmuusikko Pepe Ahlqvist ja steelkitaristi Olli Haavisto.

Pentti Lahden isännöimä Pena-klubi alkaa Keravan kirjaston Pentinkulma-salissa tiistai-iltana klo 18. Vapaa pääsy.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtuma Facebookissa
Tapahtumasta verkkolehdessä Keski-Uusimaa
Keravan kirjasto Facebook

Pepe Ahlqvist. Kuva: Jani Mahkonen/Loma Graphics Oy 2010.

Laulaja-lauluntekijä, kitaristi ja huuliharpisti, tuusulalainen Pepe Ahlqvist on kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu bluesmuusikko, jonka lukuisat äänitteet sekä vuosien varrella heitetyt yli 5000 keikkaa ovat taanneet vakaan suosion läpi vuosien.

Ahlqvistin ensimmäisiä bändejä oli 1970-luvulla keikkaillut yhtye Chicago Overcoat. Sittemmin muusikko on soittanut muun muassa H.A.R.P.- ja The Rolling Tumbleweed -yhtyeissä sekä SFBlues-bändissä. Soolona ja erikokoisissa kokoonpanoissa vieraileva Ahlqvistin keikkailee Suomen lisäksi Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa.

Olli Haavisto. Kuva: Järvenpään kirjasto.

Steelkitaristi Olli Haaviston stilikka soi lukuisilla suomalaisilla levyillä: mies on tehnyt yli 1 600 levytettyä kappaletta noin 500 eri albumille. Keikkailun bluesbändin urkurina aloittanut multi-instrumentalisti soittaa myös kitarasta kehitettyä, sylissä pidettävää dobroa. Muusikkoperheessä kasvanut Haavisto oli 1970-luvulla perustamassa legendaarista Vanha isäntä -yhtyettä. Ura ja yhteistyö on sittemmin jatkunut muun muassa J. Karjalaisen, Tuomari Nurmion ja Mikko Kuustosen kanssa sekä Hoedownin jäsenenä.

Pentti Lahti. Kuva: Timo Kirves.

Jazzlegenda ja UMO:n peruskallioksi kutsuttu keravalainen saksofonisti Pentti Lahti saksofoneineen huolehtii illan puhallinpuolesta.

Tilaisuuden järjestää Keravan kirjasto- ja kulttuuripalvelut.

Merkitty: , , , , , , , , , ,