Pekko Käppi & K:H:H:L esiintyvät Keravan kirjastossa 30.6.

Kansanmusiikin uudistaja Pekko Käppi & K:H:H:L esiintyvät Keravan kirjastossa torstaina 30. kesäkuuta. Konsertti alkaa Pentinkulma-salissa klo 18.00. Vapaa pääsy.

Jouhikkovirtuoosi, lauluntekijä Pekko Käppi on yksi suomalaisen nykykansanmusiikin valovoimaisimmista tekijöistä. Käppi julkaisi K:H:H:L:n kanssa albumin Sanguis meus, mama! (GAEA Records) vuonna 2015. Yhtyeessä Kuolleitten Hillittömien Hevoisten Luut soittavat Tommi Laine ja Nuutti Vapaavuori.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Pekko Käppi kotisivu ja Facebook

Pekko Käppi & K:H:H:L: Sanguis meus, Mama!

Helsingin Sanomat kuvaili albumia Sanguis meus, Mama! näin:

”Jouhikolle uuden uljaan elämän antaneen Pekko Käpin musiikista on ollut joskus hippusen vaikeaa saada otetta, niin sisäänpäin kääntynyttä hänen hypnoosisoitantansa on ollut. Nyt sellaisesta ei ole tietoakaan. Käppi on tehnyt levyn ensimmäistä kertaa yhdessä bändin kanssa, ja koko homma puhkeaa ulospäin. Nyt jammaa, nyt osuu. Ei muinaisesta suomalaismagiasta kumpuava materiaali mitään purkkapoppia ole vieläkään, onneksi, mutta paljon tukevamman otteen siitä saa. Musiikki on nyt kallellaan riffipohjaiseen bluesiin. Soitto on jäntevää, jopa viettelevää. Erityisen huomion ansaitsee loistelias sointi. Mieleen voivat ehkä tulla Tuomari Nurmio tai Tom Waits, mutta lopulta jouhikon, sikarilaatikkokitaran ja -basson summa sähköisine apuineen on jotakin sellaista, mihin kukaan muu ei pääse.

Pekko Käpin ja K:H:H:L:n – Kuolleitten Hillittömien Hevoisten Luut -yhtyeen – ensimmäinen yhteisponnistus on täysosuma. Jos ulkomaille pitäisi esitellä jotakin hyvin omaperäistä, jotakin hyvin suomalaista ja jotakin hyvin laadukasta musiikkia, Sanguis meus, mama! olisi juuri nyt ykkösvaihtoehto.” (Mari Koppinen, HS 1.4.2015).

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , ,