Panu Savolaisen vibrafonikonsertti Keravan kirjastossa 17.10.

Vibrafonisti Panu Savolainen esiintyy soolokonsertissa Keravan kirjastossa maanantaina 17. lokakuuta. Konsertti alkaa Pentinkulma-salissa klo 18. Vapaa pääsy.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Panu Savolainen. Kuva: Otto Virtanen.

Rohkeiden improvisaatioiden avulla Savolainen yhdistää musiikkiinsa Bachin sooloviuluteoksia sekä tunnettuja lainamelodioita. Yllätyksellinen ja hauska kokonaisuus tuo esille vibrafonin monet puolet aina kuulaasta maalailusta perkussiiviseen rytmi-iloitteluun. Oman värinsä Savolaisen soittoon tuo hänen taustansa klassisen musiikin lyömäsoittajana.

Panu  Savolainen on opiskellut Sibelius-Akatemian jazzosastolla sekä Jazz Institute Berlinissä. Kesällä 2011 hänen HERD-jazztrionsa voitti pääpalkinnon European Jazz Competition –yhtyekilpailussa.

Tilaisuus on osa Etelä-Suomen AVI:n tukemaa Ja se soi! –hanketta, joka elävöittää kirjaston musiikkikokoelmia eri soittimiin liittyvien tapahtumien avulla.

Merkitty: , , , , , , , , , , , ,