Mikko Joensuu esiintyy Tampereen pääkirjasto Metsossa ma 5.11.

Metso LIVE: Mikko Joensuu soolona

Teosto-palkittu laulaja-lauluntekijä Mikko Joensuu esiintyy soolona Tampereen pääkirjasto Metsossa maanantaina 5. marraskuuta 2018. Tilaisuus alkaa Metson musiikkiosastolla klo 16.30. Ennen live-osuutta artistia haastattelee kirjastonhoitaja Juhani Valkama. Vapaa pääsy.

Tampereen kaupunginkirjasto
Pirkankatu 2
? 040 8064 918

Mikko Joensuu Facebook ja kotisivu
Tapahtumasta Tampereen kaupungin verkkosivulla

PIKI Musiikki
Tampereen kaupunginkirjasto | Facebook | Metson musiikki ja lehdet

Mikko Joensuu esiintyy Tampereen pääkirjasto Metsossa 5. marraskuuta 2018. Ennen soolokeikkaa Joensuuta haastattelee Juhani Valkama.

Mikko Joensuu on suomalainen laulaja-lauluntekijä, joka tunnetaan soolouransa ohella yhtyeestä Joensuu 1685.

Vuosina 2016–2017 Svart Records julkaisi Joensuun kolmiosaisen Amen-albumisarjan. Levyt saivat loistavat arvostelut. Vuonna 2017 Joensuu sai Teosto-palkinnon sävellyksistään, sanoituksistaan ja sovituksistaan levyillä Amen 1 ja Amen 2.

Arttu Tolonen kirjoitti Soundissa (5/2017) trilogian päättävästä Amen 3 -albumista näin:

”Musiikillisesti Amen 3 on trilogian komein sekä ennen kaikkea tulevaisuuden kannalta kiinnostavin ja lupaavin levy. Siinä missä ensimmäinen levy oli selvästi velkaa Nashvillen countrypolitan-soundille, mutta teki siitä melankolisen, ellei jopa masentuneen, suomalaisen version ja toinen referoi ajoittain Joensuun omaa menneisyyttä shoegaze-lupauksena, on kolmonen niin onnistunut fuusio erilaisia elementtejä etteivät saumat enää näy ja soundia on vaikea pitää minään muuna kuin Joensuun omana.”

Mikko Joensuun soolotuotannossa ja -keikoilla voima lähtee sisällöstä, ei krumeluureista. Karut tekstit ja hauraan kaikuiset, alastomat sävellykset muodostavat rungon intensiiviselle ja voimakkaalle esitykselle.

Musiikkikirjastot.fi

Merkitty: , , , , , , , , , , , , , , , ,