Lappeenrannan musiikkikirjasto uudistui

Pääkirjaston uusi musiikkiosasto avasi ovensa joulukuun lopussa

Lappeenrannan pääkirjaston musiikkiosasto avasi ovensa uusissa tiloissa 28. joulukuuta 2015. Uusi musiikkiosasto sijaitsee pääkirjaston ylimmässä kerroksessa entisen opintosalin tilassa.

Muuton ja muutosten myötä musiikkiosastolla on entistä enemmän tilaa ja tila on entistä avarampi. Kaikki musiikkiaineisto sekä musiikkikirjat löytyvät uudelta musiikkiosastolta. Osastolla on tuttuun tapaan kuuntelu- ja lukupaikkoja.

Lappeenrannan pääkirjaston uudistunut musiikkiosasto avattiin joulukuussa 2015. Kuva: Jenni Santaholma.

Musiikkiosaston muuton myötä muitakin muutoksia pääkirjastossa

Piano pysyy entisessä musiikkisalissa, jonka nimi on muutettu Heili-saliksi. Kirjaston piano on varattavissa itsenäiseen harjoitteluun niinä aikoina, jolloin tilassa ei ole muuta toimintaa.

Opintosalin aineistot on sijoitettu pääasiassa muiden tietokirjojen tapaan kirjaston toisen kerroksen parvelle, kielikurssit sijaitsevat musiikkiosaston tilassa ja käsikirjastoaineisto alakerrassa, entisen musiikkiosaston tiloissa. Musiikkilehdet löytyvät musiikkiosastolta, mutta muuten lehdet löytyvät jatkossa lehtiosastolta alakerrasta, Carelican lehtiä on myös lukusalissa käsikirja-aineiston tapaan.

Lukusali sijaitsee muutosten jälkeen alakerrassa, entisen musiikkiosaston tilassa.

Tervetuloa tutustumaan kirjaston uusittuihin tiloihin!

Lappeenrannan pääkirjasto
musiikkiosasto