Kaupunkiuutiset: Raisrock-näyttely esillä Raision musiikkikirjastossa syys-lokakuussa

Raisrockin alkuvuodet avautuvat Raision kirjastossa

Vuodesta 1979 lähtien järjestetty festivaali Raisrock avautuu yleisölle Raision kirjaston musiikki- ja taideosastolla. Näyttely on esillä syys-lokakuun 2015. Katariina Mäkinen-Önsoy kirjoitti Raisrock-näyttelystä Kaupunkiuutisissa. Aiheesta lisää musiikkikirjastoblogi Musastossa.

Raision kirjastossa on esillä runsaasti ajankuvaa Turun naapurikaupungin vireän musiikkifestivaalin alkuvuosista. Näyttelyn pystyttämisestä vastaavat kotiseutuaktiivi Esa Salminen ja Raision kaupungin nuorisotoimenjohtajana vuoteen 1994 asti toiminut Eino Laitinen.

Raisrock-näyttelyn ääressä Eino Laitinen (vas.) ja Esa Salminen. Kuva: Katariina Mäkinen-Önsoy.

Raisrock myös kirjaksi

Raisrockin historiasta on tekeillä historiikki. Aiheeseen liittyvää aineistoa voi lähettää Esa Salmiselle, espisa50@gmail.com.

Raision kirjasto
Musiikki- ja taideosasto