Kansainvälistä flamencoa Keravan kaupunginkirjastossa 30.7.

Flamenco – Fusion

Keravan kaupunginkirjastossa nautitaan ainutlaatuisesta musiikki- ja tanssielämyksestä maanantaina 30. heinäkuuta 2018. Flamenco – Fusion tuo Pentinkulma-salin lavalle neljä kansainvälistä flamencotähteä. Aylin Eleonora, Raul Mannola, Igor Nedeljkovic ja Manuel Lorente tarjoavat yleisölle erilaisia tapoja kokea flamenco.

Tilaisuus alkaa klo 18. Vapaa pääsy. Saliin mahtuu 150 ihmistä jonotusjärjestyksessä. Tilaisuuden järjestää Keravan kirjasto- ja kulttuuripalvelut.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa
Keravan kaupunginkirjasto Facebook

Näyttävän kansainvälisen uran luoneet suomalaissyntyinen flamencotanssija Aylin Eleonora ja flamencokitaran taituri Raul Mannola ovat saaneet esityksessä rinnalleen serbialaisen flamencokitaristin Igor Nedeljkovicin sekä syvä-äänisen flamencolaulajan Manuel Lorenten. Nelikon esityksessä perinteinen flamenco yhdistyy kokeellisempaan musiikkiin. Luvassa on jazzia andalusialaiseen sävyyn, lyyristä, vahvaa ja energistä flamencotanssia sekä granadalaista cante jondo -laulua. Konsertti on osa kokoonpanon Suomen kiertuetta.

Aylin Eleonora on suomalainen Madridissa asuva flamencotanssija, jolla on vahva koulutus perinteisessä flamencotanssissa (Sevilla, Madrid 2004–2014). Hän on opiskellut myös balettia ja nykytanssia (Broadway Dence Center NY, Trinity Laban, Lontoo). Tanssijana hän on työskennellyt Espanjassa ja eri puolilla Eurooppaa flamencomestareiden kuten Alfredo Lagos, David Lagos, Antonio Rey ja Rafael Jiménez “Falo” kanssa.

Raul Mannola on pisimmän ja kansainvälisimmän uran luonut suomalainen flamencokitaristi. Hän on opettanut flamencoa Madridin konservatoriossa viimeiset seitsemän vuotta ja vuodesta 1995 alkaen julkaissut yli kymmenen levyä.

Igor Nedeljkovic on serbialaissyntyinen flamencokitaristi. Myös hän toimii opettajana Madridin konservatoriossa. Hän on uudelleen harmonisoinut ja sovittanut perinteisiä flamencolauluja sähkökitaralle ja julkaisi ensimmäisen soololevynsä pari vuotta sitten.

Manuel Lorente on granadalainen flamencolaulaja ja antropologi. Manuel oppi perinteiseen tyyliin kuuntelemalla vanhoja mestareita granadassa, ja myöhemmin Jerez de la Fronterassa ja Madridissa. Hänen syvän lämmin ja karhea äänensä soi vakuuttavasti muutama vuosi sitten yhdessä Raul Mannolan kanssa äänitetyllä levyllä Flamenco y Solera.

Merkitty: , , , , , , , , ,