Helsingin Pasilan kirjaston valikoimassa 30 000 CD-levyä

Kympin äänitteet Pasilaan kirjastoon – Oodiin ei levykokoelmaa

Kun Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Kirjasto 10 sulki ovensa 30. syyskuuta 2018, siirrettiin Kympin ääniteaineistot Pasilan kirjastoon. Lokakuun 5. päivä 2018 Helmet.fi tiedotti: Pasilan kirjastossa on nyt 30 000 CD-levyä. Pasilan kirjastoon siirrettiin myös Kympin LP-kokoelma.

Joulukuussa 2018 avattavan Helsingin keskustakirjasto Oodin kokoelmiin kuuluu nuottiaineistoja ja musiikkikirjallisuutta, mutta ei äänitteitä. Aiheesta lisää Oodin kotisivulla ja Vesa Sirénin haastattelujutussa (HS 26.9.2018).

Helsingin Pasilan kirjaston CD-kokoelma kasvoi 30 000 levyyn kun Kirjasto Kympin ääniteaineistot siirrettiin Oodin sijaan Pasilaan.

Isoja musiikkikokoelmia on Pasilan lisäksi muissakin Helmet-kirjastoissa, muun muassa Sellossa Espoossa ja Tikkurilan kirjaston Saundiholvissa. Helmet-haun kautta kaikkien pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen musiikkikokoelmat ovat yhteisessä käytössä ja niitä voi varata mihin tahansa Helmet-kirjastoon.

Musiikkikirjastot.fi

Merkitty: , , , , , , , ,