Heikki Poroila & HelMet Musiikki: Retuperältä kajastaa ja kajahtaa taas

Musiikkia esiin eri näkökulmista

– Suomalaisen musiikkikirjastotyön grand old man Heikki Poroila käsittelee juttusarjassaan musiikkia eri näkökulmista. Pääkaupunkiseudun kirjastojen HelMet Musiikki on julkaissut Poroilan sarjaa tammikuusta 2016 alkaen.

Artikkelissa Retuperältä kajastaa ja kajahtaa taas Poroila kertoo kokemastaan Retuperän WBK:n musiikin retusoidun äänimaiseman äärellä. RWBK on ajankohtainen yhtye albumin Kuin äänilevyltä – uudempaa ranskalaista torvimusiikkia myötä.

Retuperän WBK: Kuin äänilevyltä (2016).

– Tämän kirjallisen fanituotteen tärkein tekosyy on otaniemeläisen sammutusosaston tuore pitkäsoitto Kuin äänilevyltä (2016), joka jatkaa lupaa kyselemättä aiempien perinteisen taidemusiikin klassikoiden puhtaaksiviljelyä retuperäläiseen tyyliin antamalla uuden elämän tai potkun niin Pietari Saiviskiille, Sir Gay Prokonvehdille, Kustaa Maalarille kuin Wolfgang Amadeus Tarzanille…

HelMetin kirjoitussarjat

Musiikkisivun otsikon Uutta musiikissa alla julkaistaan erilaisia uutisia, kirjoituksia ja artikkelisarjoja. HelMet Musiikki avattiin marraskuussa 2015.

HelMet-musiikkisivulla on julkaistu toistakymmentä Heikki Poroilan musiikkiartikkelia eri aiheista.
Osa 1: Kaustinen meets Pekka Pohjola
Osa 2: Sinä ihana, sensitiva Jean Sibelius