Flamencoa Keravan kirjaston Pentinkulma-salissa 16.8.

Keravan kirjastossa nähdään tiistaina 16. elokuuta musiikkia ja tanssia yhdistävä flamenco-konsertti.

Kansainväliset flamencotaiteilijat tanssija Eleonora Bayaz, ensimmäistä kertaa Suomessa vieraileva flamencolaulaja Juan Rubio sekä kitaristit Raúl Mannola ja Toni Jokiniitty esiintyvät Pentinkulma-salissa klo 18.00 alkaen. Vapaa pääsy.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Eleonora Bayaz.

Flamenco on andalusialaista juurimusiikkia, joka on viime vuosina voimakkaasti kansainvälistynyt ja laajalle levinnyt. Tämän päivän haasteena onkin säilyttää flamencon syvälle ulottuvat juuret ja tehdä samalla musiikillisesti merkityksellistä taidetta.

Granadalaisen Rubion laulussa kuuluu edesmenneen mestarin Enrique Morenten ja Granadan lauluperinteen kaiut, mutta toisaalta myös iloinen elämänasenne. Madridin konservatoriossa flamencokitaraa viidettä vuotta opettava suomalainen Raúl Mannola on alan espanjalaisissakin piireissä tunnettu syvästä flamencon tuntemuksestaan. Eleonora Bayaz on viimeisten kymmenen vuoden ajan paneutunut ensisijaisesti tuliseen ”Baile Gitanoon”- Espanjan mustalaisten tunteikkaaseen ja rytmisesti vaativaan tanssiin.

Konsertin järjestävät Keravan kirjasto- ja kulttuuripalvelut.

Merkitty: , , , , , , , , , , , , ,