Fadolaulaja Kirsi Poutanen esiintyy Keravan Yökirjastossa 11.3.

Yökirjasto huipentaa Keravan kirjaston Portugali-viikon

Fadolaulaja, runoilija, musiikkiteatterin tekijä Kirsi Poutanen, pianisti-säveltäjä Esa Helasvuo sekä flamencokitaristi Joonas Widenius tarjoavat portugalilaista fadoa Keravan kirjastossa perjantaina 11. maaliskuuta. Konsertti alkaa Pentinkulma-salissa klo 22. Vapaa pääsy.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Keravan kirjasto Facebook

Kolmen erilaisen taiteilijan kohtaamisesta syntyy yllättävää sielullista ja musiikillista energiaa, jossa Kirsi Poutasen herkän ja vahvan fadolaulun melankolia sekoittuu Esa Helasvuon yllätyksellisten pianoimprovisaatioiden ja Joonas Wideniuksen vaikuttavan flamencokitarismin pyörteisiin.

Kirsi Poutaselta on ilmestynyt vuonna 2013 levy Amália Tribute. Levyllä kuullaan fadolegenda Amália Rodriquesin tunnetuksi tekemiä lauluja suomen kielellä. Käännökset ovat kääntäjä Tarja Härkösen käsialaa. Äänittäessään levyä portugalilaisten huippumuusikoiden kanssa Poutanen sai fadistan kunnianimen.

Merkitty: , , , , , , , , , , , ,