Barokkitrio Aho-Erola, Lampela & Orasmaa esiintyvät Keravan kirjastossa 9.12.

Hiljenny Jouluun – musiikkia barokkisoittimin

Keravan kirjaston Pentinkulma-salissa esiintyy perjantaina 9. joulukuuta trio Tiina Aho-Erola (barokkiviulu), Maija Lampela (gamba ja pardessus de viole) ja Anna Orasmaa (cembalo). Konsertti alkaa klo 17. Vapaa pääsy.

Keravan kirjasto
Pentinkulma-sali
Paasikivenkatu 12

Tapahtumasta kirjaston kotisivulla
Tapahtumasta Facebookissa

Barokkitriossa soittavat Tiina Aho-Erola, Maija Lampela ja Anna Orasmaa.

Barokkitriossa soittavat Anna Orasmaa (vas.), Maija Lampela ja Tiina Aho-Erola.

Konsertin säveltäjänimiä ovat Philipp Heinrich Erlebach, Barthéley de Caix, Johan Krieger, J. Weckmann, Eero Hämeenniemi, Johan Sebastian Bach ja Marin Marais.

Tiina Aho-Erola on viulunsoiton lehtori Keravan musiikkiopistossa. Hän on soittanut Suomalaisessa barokkiorkesterissa ja Avantissa sekä Helsingin barokkiorkesterissa. Viulun- ja barokkiviulun soittoa hän on opiskellut kotimaan lisäksi Hollannissa, Utrechtin musiikkikorkeakoulussa.

Gambisti ja sellisti Maija Lampela opiskelee Sibelius-Akatemiassa ja keskittyy bassogamban lisäksi gambaperheen pienimmän, pardessus de violen soittoon. Kamarimusisoinnin ohella Lampela on soittanut Lahden kaupunginorkesterissa, Kymi Sinfonietassa ja Pori Sinfonietassa. Lampela soittaa continuo-gambaa vuonna 2010 ilmestyneellä Mika Suihkosen ja Ballo della Battalia -yhtyeen levyllä La Gamba sekä vuonna 2013 ilmestyneellä J.S.Bachin sonaatteja ja koraaleja sisältävällä levyllä.

Anna Orasmaa on keravalainen cembalisti ja monipuolinen musiikkipedagogi. Hän on opiskellut cembalon soittoa Sibelius-Akatemiassa ja jatkanut vanhan musiikin opintojaan Hollannissa. Orasmaa soittaa myös Suomalaisessa Barokkiorkesterissa ja konsertoi Trio Barocco –yhtyeen kanssa.

Tilaisuus on osa Etelä-Suomen AVI:n tukemaa Ja se soi! –hanketta, joka elävöittää kirjaston musiikkikokoelmia eri soittimiin liittyvien tapahtumien avulla. Tilaisuuden järjestää Keravan kaupunginkirjasto. Kirjastossa on esillä jousisoittimiin liittyvää lainattavaa aineistoa.

Merkitty: , , , , , , , , , , , ,