Aamulehti: Metson musiikki ja lehdet näkyy ja kuuluu Tampereen pääkirjastossa

Tampereen pääkirjasto Metson musiikkiosasto palkittiin Opetus ja kulttuuriministeriön tunnustuksella Vuoden kirjastokehittäjä 2015. Lisää kehitystä on luvassa Metson remontin valmistumisen myötä. Syyskuussa 2016 kirjaston Metson musiikki ja lehdet on valmis.

Metson palveluiden uusimmista käänteistä kerrotaan artikkelissa Metson Tampereen Metso muuttuu: Kuuntele live-musiikkia, ota kuppi kahvia ja käveleskele lukemaan lehti (Annastiina Airaksinen, Aamulehti 19.8.2016), äänessä musiikkikirjastolaiset Anni Jokinen, Juhani Koivisto ja Jarkko Rikkilä.

Luovassa ilmapiirissä tapahtumatuotanto, tietopalvelu ja musiikkikokoelmat toimivat verkottumisen työkaluina. Metson musiikki ja lehdet on vakiintunut osa seudullista kulttuuriyhteistyötä. Konserttikonsepti Metso LIVE on tuonut kirjastoon paljon uutta.

Metson musiikki ja lehdet
Pirkankatu 2